شناسهٔ خبر: 53790034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

آیت‌الله علم‌الهدی: فلسطین مسئله تمام اسلام است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: روز قدس تعیین شد تا مسلمانان بیایند نقطه محوری حیات و عزت پیغمبر که مسئله قدس است را روی دستشان بگیرند، حرکت کنند و آن را احیا کنند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس که همزمان با روز جهانی قدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز، اظهار کرد: از همت عالی و حماسه ارزشمندی که در روز پر فضیلت قدس و با زبان روزه رقم زدید، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اظهارات سردار قاآنی در سخنرانی پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس و نقش دلاورمردی این سردار در خط مبارزه با صهیونیسم، ادامه داد: خوشبختانه امروز با غیرتمندی و دلاوری سرداران رشید و با شهامت، جبهه دشمن به کنار دریای مدیترانه عقب زده شده است و دلاوران رزمنده ما در آنجا با دشمن صهیونیست و سربازان استکبار جهانی در حال جنگ هستند.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: نسل جوان انقلاب امام را ندیدند، از نزدیک رهنمودهای امام را نشنیدند و هشت سال دفاع مقدس را درک نکردند، امروز نسل جوان اندیشمند و نخبه، جامعه ما را تشکل می‌دهند که برای آنان این مسئله مطرح است که فلسطین کشور دیگر و فلسطینان یک ملت دیگر هستند، ما نیز در یک نقطه دیگر و ملتی دیگر، چرا باید مسئله‌ای به نام فلسطین راهبرد و خط مشی سیاسی کشور ما بشود؟

تشکیل مناسبات اجتماعی جدید

وی در تبیین چرایی این اهمیت و بزرگداشت هر ساله این روز، تصریح کرد: روزی که پیغمبر اکرم مبعوث به رسالت شدند، نظام عشیره‌ای و قبیله‌ای در آن سرزمین حاکم بود و واحدهای اجتماعی از قبیله‌هایی تشکیل شده بود که با هم قوم و خویش بوده و وحدت خونی داشتند، پیغمبر همه این مناسبات را بهم زدند و یک مناسبت اجتماعی دینی به نام «امت اسلام و مسلمان» ایجاد کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: ما در این دنیا مسلمان و شیعه اهل بیت و وابسته به پیغمبر هستیم، بر حسب این وابستگی، یک سری مناسبت اجتماعی دینی بین ما ایجاد شده که با هر مسلمانی در هر گوشه دنیا مشترک است.

وی با تأکید بر این‌که مناسبت‌های ما جغرافیایی، خونی و مرزی نیست بلکه مناسبت‌های اجتماعی و دینی هست، گفت: ما با این مناسبت‌های اجتماعی اسلامی زنده هستیم، نسل جوان دهه هفتادی و هشتادی باید بداند آنچه امروز ما را با همه دنیا متصل می‌کند، مناسبت‌های دینی و اسلامی ما هست.

فلسطین مسئله تمام اسلام

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که فلسطین و قدس مربوط به یک ملت، جمعیت و جغرافیا نیست بلکه مربوط به اسلام است، اظهار کرد: پس از تسلط غرب بر دنیا، حساب کردند برای تداوم سلطه خود باید اسلام و مسلمان را براندازی کنند و برای این‌کار، نقشه ایجاد یک خاکریز هجومی برای نابودی اسلام در دل امت اسلامی ایجاد کنند و آن خاکریز در سرزمین فلسطین ایجاد شد.

وی افزود: دیدند در مسئله کدخدایی دنیا تنها یک چالش جلوی آنان هست و آن اسلام است پس جلو آمدند و قبله اول مسلمانان مسجد اقصی و قدس را تصرف کردند؛ صف مقدم جبهه مقابله با استکبار در مقابل دشمنان پیغمبر مردم فلسطین هستند که ۷۰ سال است مرد و مردانه در مقابل غاصبان ایستاده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از رفتار دوگانه دنیا در مقابل جنایات صهیونیست‌ها نسبت به مردم فلسطین، ابراز کرد: تا الان قریب به سه هزار بچه فلسطینی کشته شده است و کسی در دنیا صدایش درنمی‌آید، مردم فلسطین در این شرایط ایستاده‌اند زیرا اگر خاکریز دشمن جلو برود، دیگر مکه و مدینه را می‌گیرند و سفره پیغمبر را جمع می‌کنند.

وی تأکید کرد:، ما هرچه داریم از پیغمبر داریم پس مسئله فلسطین مسئله ما، مسئله اساسی نظام و کشور ماست زیرا نظام اسلامی در این قبةالاسلام با عشق مردم ما به پیغمبر درست شد که اسلام را احیا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قدس محور نظام، خط سیاسی و تمام مبنای سیاست خارجی ما در عرصه بین‌الملل زیرا مسلمان هستیم و نمی‌توانیم بی‌تفاوت بایستیم.

روز قدس روز احیای عزت پیغمبر

وی به علت نام‌گذاری آخرین جمله ماه مبارک رمضان به نام «روز قدس» اشاره و اظهار کرد: جمعه آخر ماه رمضان نزدیک روزهای آخر این ماه است و مردم با هر عقیده و با هر بینش سیاسی و تحلیلی روزه گرفتند، روزه‌دار هستند و خدا و پیغمبر را قبول دارند، این روز تعیین شد تا بیایند نقطه محوری حیات و عزت پیغمبر که مسئله قدس است را روی دستشان بگیرند، حرکت کنند و آن را احیا کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به نتایج عینی برپایی روز جهانی قدس بر حیات رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: آن روز اسرائیل تا دل بیروت آمده بود اما امروز اسرائیل در درون شهرهای خود امنیت و آرامش ندارد؛ حرکت انقلابی فلسطینی در نواز غزه محدود شده بود که امروز خوشبختانه فلسطینیان کرانه باختری به رزمندگان غزه متصل شده‌اند و از دل سازمان فتح، «عصائب مسجدالاقصی» بیرون آمده است.

وی یادآور شد: امروز دیگر مسئله انقلاب فلسطین مخصوص نوار غزه نیست، ۱۳ میلیون فلسطینی جریان حکومت غاصب اسرائیلی را محاصره کرده و اسرائیل می‌بیند در محاصره فلسطینیان قهرمان است./مهر

برچسب‌ها:

نظر شما