شناسهٔ خبر: 53782394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی؛

بارش باران و وزش باد مهمان استان سمنان می‌شود

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی همراه با وزش باد از سمت غرب وارد استان سمنان شده و در ۴۸ ساعت آینده بارندگی را به استان هدیه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز، سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب وارد استان سمنان شده و به مرور تمام نقاط این استان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد این سامانه هم اکنون نیز آسمان تمام نقاط استان را ابری کرده است.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که این سامانه کم فشار بارشی به مدت سه روز در استان فعال خواهد بود و شاهد بارش باران و رعد و برق به خصوص در ارتفاعات و نیمه شمالی استان سمنان خواهیم بود اما از روز یکشنبه به مرور از شدت آن کاسته شده و کم کم استان را از سمت شرق ترک خواهد کرد.

بارش‌ها در شرق و غرب ادامه خواهد داشت

این سامانه کم فشار بارشی همچنین دمای هوا را به صورت محسوس کاهش نخواهد داد اما به هر صورت بارش‌ها بر دمای هوا بی تأثیر هم نیستند همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان آسمان اغلب نقاط استان سمنان ابری است اما فعلاً بارشی گزارش نشده است.

برای سمنان آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان ۲۵ و ۱۸ درجه بالای صفر است و به مرور شاهد افزایش ابرها خواهیم بود از امروز عصر و امشب در سمنان احتمال بارش باران افزون خواهد شد.

آسمان شاهرود هم ابری است برای این شهرستان هم طی امروز و فردا افزایش ابر و بارش رگبار پراکنده پیش بینی شده است شاهرود همچنین شاهد وزش باد ۱۴ کیلومتر بر ساعتی خواهد بود و از امشب به مرور بر میزان ابرها افزوده نیز می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار ۲۸ و ۱۶ درجه بالای صفر اعلام شده است.

در دامغان وضعیت مشابه است وزش باد، آسمان ابری و احتمال بارش و رگبار پراکنده همه آن چیزی است که برای ظهر جمعه اعلام شده است به مرور بر میزان ابرها در دامغان افزوده خواهد شد و دیار صد دروازه از فردا شاهد بارش باران نیز خواهد بود بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان ۲۹ و ۱۶ درجه بالای صفر اعلام شده است.

گرمسار ابری شد

در میامی شرایط نسبتاً مشابه است با این تفاوت که کالپوش هم اکنون شاهد آسمان صاف و نیمه ابری است و به مرور از فردا بر میزان ابرها افزوده می‌شود در میامی نیز پیش بینی آسمان نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق اعلام شده است.

در غرب استان سمنان به دلیل ورود سامانه کم فشار بارشی شاهد آسمان ابری هستیم برای گرمسار و ایوان کی و همچنین آرادان افزایش ابر، بارش و رعد و برق پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز جمعه ۳۱ و ۲۰ درجه بالای صفر عنوان شده است.

در نهایت باید گفت آسمان استان سمنان شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب است که به مرور تمام استان را در بر خواهد گرفت این سامانه همراه با بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد خواهد بود اما دمای هوا را چندان خنک نمی‌کند.

نظر شما