شناسهٔ خبر: 53769144 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

کاهش سهمیه آسیایی ایران با رده‌بندی جدید لیگ‌های آسیایی

صاحب‌خبر -

پس از حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا گویا دوباره باید شاهد کاهش سهمیه آسیایی ایران در رده‌بندی جدید باشیم. احتمالا سهمیه ایران به 2+2 کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فوتی‌رنکنیگ پس از برگزاری مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، رده بندی جدید فوتبال باشگاهی در آسیا مشخض شده است. این سایت مدعی است که ایران جایگاه چهارم خود را از دست داده و یک پله سقوط کرده است.

در دور آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان شکست سنگینی را مقابل الدحیل تجربه کرد و فولاد در تقابل با شباب الاهلی به تساوی رسید. این عملکرد با پیروزی تیم‌های ازبکستانی همراه شد و پاختاکور توانست مقابل التعاون به برتری دست یابد و نسف قارشی به مرحله حذفی صعود کرد.

این نتایج بهتر تیم‌های ازبکستانی باعث شده که فوتی رنکینگ مدعی شود در جدول رده‌بندی لیگ‌های آسیایی ایران یک پله سقوط کرده و ازبکستان جانشین آن شده است.با این رده‌بندی سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2025-2024 2+2 خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که علیرغم این تغییر، سهمیه ایران در لیگ قهرمانان سال 2024-2023 هنوز همان 3+1 باقی مانده است.

یکی از دلایل این کاهش سهمیه آسیایی ایران می‌تواند عدم حضور قدرتمندترین تیم‌های ایران یعنی پرسپولیس و استقلال در این مسابقات باشد. دو تیمی که به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای از شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا محروم شدند.

امیدواریم که این محرومیت فقط برای سال جاری باشد و دو تیم محبوب پایتخت بتوانند در فصول آینده لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و نتایج درخشانی را رقم بزنند.

انتهای پیام

نظر شما