شناسهٔ خبر: 53765661 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تظاهرات ضد آمریکایی سوری‌ها در الحسکه

مردم سوریه در استان الحسکه در اعتراض به جنایات و تجاوزات شبه‌نظامیان وابسته به واشنگتن و همچنین اشغالگری آمریکا در شمال سوریه تظاهرات برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اهالی استان الحسکه در شمال سوریه روز گذشته در اعتراض به تجاوزات شبه نظامیان «قسد» وابسته به اشغالگران آمریکایی که از 18 روز گذشته غیر نظامیان سوری را تحت محاصره قرار داده‌اند و همچنین در اعتراض به اشغالگری‌های ترکیه و آمریکا دست به تظاهرات زدند.

مشارکت کنندگان در این تظاهرات در بحبوحه سکوت سازمان‌های بین‌المللی و امدادی در مورد این جنایت انسانی علیه یک میلیون شهروند سوری که تقریباً روزانه مورد تجاوزات شبه نظامیان وابسته به آمریکا قرار می‌گیرند بنرهایی در محکومیت این تجاوزات نیروهای قسد که مانع از ورود آرد و دارو و آب برای مردم الحسکه می‌شوند، برافراشتند. آنها همچنین شعارهایی در محکومیت حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی و همچنین نیروهای ترک و مزدوران تروریست آنها در شمال سوریه سر دادند.

معترضان سوری خواستار مداخله نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل برای توقف این تجاوزات شدند. دکتر «جمال عبدالله» رئیس دانشگاه فرات در گفتگو با خبرنگار سانا اعلام کرد که مردم جنایت‌ها و اقدامات نیروهای قسد را محکوم می‌کنند و ادامه سیطره شبه نظامیان قسد بر دانشکده‌های عمران و اقتصاد در دانشگاه فرات آینده هزاران دانشجو را تهدید می‌کند.

مشارکت کنندگان در این اعتراضات ، علت اصلی همه این بحران‌های مردم الحسکه را حضور اشغالگران آمریکایی و ترک و تسلیحات آنها در این منطقه می‌دانند که موجب ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی شده و به این ترتیب اشغالگران می‌توانند ثروت و منابع طبیعی سوری‌ها را غارت کنند.

آنها تاکید کردند که محاصره فرزندان الحسکه توسط اشغالگران به دلیل پایبندی این مردم به خاک وطن خود و ایستادنشان کنار ارتش عربی سوریه است. شورای قبیله‌ای سوریه در الحسکه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مردم الحسکه از بدترین شکنجه‌های غیر انسانی که توسط شبه نظامیان قسد علیه آنها اعمال می‌شود، از جمله دستگیری‌های خودسرانه، تبعید، جلوگیری از تحصیل و جذب اجباری جوانان برای خدمت در میان مزدوران آمریکایی، رنج می‌برند.

در این بیانیه آمده که سیاست قحطی و گرسنگی دادن به مردم همه کنوانسیون‌ها و هنجارهای بین‌المللی و بشردوستانه را نقض می‌کند و این یک نسل‌کشی آهسته است که دشمن قصد دارد از خلال آن ما را به زانو درآورده و مجبور کند که تسلیم سیاست‌های شبه‌نظامیان قسد شویم و در اجرای پروژه‌هایی همکاری کنیم که موجودیت و آینده ما را هدف قرار می‌دهد.

در پایان این بیانیه آمده است، اما همه این جنایات و تجاوزات شبه نظامیان قسد اراده مردم استان الحسکه و پایداری 10 ساله آنها را در هم نمی‌شکند و سکوت ما طولانی نخواهد بود.

آمریکا با اشغال مناطق شرق و شمال شرق سوریه بیش از 28 پایگاه نظامی احداث کرده است. شبه نظامیان قسد به ابزار آمریکا در این مناطق تبدیل شده‌اند. هدف اصلی آمریکا از اشغال بخش‌هایی از سوریه علاوه بر غارت نفت و منابع زیر زمینی سوریه تلاش برای حضور دائمی در بخشی از خاک سوریه است.

انتهای پیام/

نظر شما