شناسهٔ خبر: 53747591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

امیر عبداللهیان در القدس العربی: عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بر ددمنشی آن افزود

صاحب‌خبر -

شفقنا- حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مطلبی در القدس العربی نوشت: عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی، صهیونیست ها را نسبت به افزایش وحشی گری و ظلم خود گستاختر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، عبداللهیان در این مطلب که تحت عنوان «روز قدس مظهر انسانیت و مقاومت مقدس» در وبسایت اینترنتی این روزنامه منتشر شده، با اشاره به تاریخ نام گذاری روز قدس توسط حضرت امام خمینی(ره) و فلسفه نام گذاری آن، آورده است: در این سال ها حداقل سه عامل عمده فلسطین را به مهمترین مسئله جهان اسلام تبدیل کرد: اول: ماهیت سرزمین فلسطین و قداست و جایگاه آن بین مسلمانان، دوم: ماهیت رژیم صهیونیستی و ادعاهای مذهبی و تاریخی و تمایلات توسعه طلبانه و اشغالگرایانه آن و سوم: ماهیت ائتلاف غربی- صهیونیستی که برای ایجاد شکاف بین امت اسلامی و تضعیف آن تلاش می کند به این امید که کشورهای اسلامی همچنان به قدرت های بزرگ وابسته بمانند.

وی افزود: در حالی که منطق جنایتکارانه و اشغالگرایانه رژیم کودک کش و قاتل صهیونیستی  در هفت دهه گذشته تنها تداوم اشغالگری و کشتار و نژادپرستی و نفاق در منطقه را در پی داشته است، متاسفانه می بینیم که شماری از کشورهای اسلامی با نادیده گرفتن جنایت های این رژیم، در دام محور غربی- صهیونیستی گرفتار شدند و مرتکب یک اشتباه تاریخی شدند که البته امکان بازگشت و اصلاح آن وجود دارد. عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی، صهیونیست ها را در وحشی گری و زورگویی هایش گستاخ تر کرده است که هتک حرمت مسجدالاقصی در این اواخر موید آن است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه طرح خبیث صهیونیستی- غربی برای ایجاد شکاف بین کشورهای اسلامی، وحدت جهان اسلام و همبستگی آنها با فلسطین را هدف گرفته است، در ادامه نوشت: ایران از هیچ کوششی برای حمایت از حقوق مشروع و غصب شده فلسطین دریغ نخواهد کرد.

وي در پایان مردم ایران و مسلمانان جهان و حامیان آزادی و صاحبان وجدان های آزاد در سراسر جهان را به شرکت در راهپیمایی ها و فعالیت های روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دعوت کرده است.

خبر در القدس العربی

 

نظر شما