شناسهٔ خبر: 53737151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مقام معظم رهبری:

کار بزرگ انقلاب برای دانشگاه هویت‌بخشی بود

اقتصادنیوز: رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور فرمودند: کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت از هویت‌بخشی به دانشگاه و به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

این دیدار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت حضوری در حسینیه امام خمینی (ره) در حال برگزاری و قرار است نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود بپردازند.

گزیده‌ای از بیانات معظم‌له در این دیدار به شرح زیر است:

کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویت‌بخشی به دانشگاه به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران.

انقلاب به ملت احساس هویت، آرمان، احساس شخصیت و استقلال داد، افق دید روشن داد؛ این‌ها کارهایی بوده که انقلاب برای ملت ایران انجام داد. طبعاً وقتی که در ملت یک حرکت ملی هویت‌سازی و آرمان‌سازی ملی انجام می‌گیرد آنکه بیشترین بهره را می‌برد جوان دانشگاهی و جوان دانشجو است؛ جوان دانشجو با احساساتی که دارد با آگاهی‌هایی که دارد، با طهارت و پاکیزگی که دارد. دانشگاه احساس هویت کرد و این احساس هویت منتهی شد به اینکه دانشگاه و دانشجو جماعت در مقابل قدرت‌های غربی احساس ضعف و احساس حقارت نکنند؛ درست نقطه‌ مقابل‌ آن چیزی که قبل از انقلاب بود.

 

این خبر تکمیل می‌شود...

نظر شما