شناسهٔ خبر: 5373687 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹ دی-قدیمی | لینک خبر

اعتراض نماینده کرج به فهرست پیشنهادی فراکسیون اصولگرایان

صاحب‌خبر -
در ابتدای جلسه امروز لیست افراد مورد تایید فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون رهروان ولایت در صحن علنی مجلس پخش شد. این امر باعث تذکر یکی از نمایندگان مجلس نسبت به چگونگی تشکیل فراکسیون اصولگرایان و انتخاب هیات رئیسه موقت آن و در نتیجه ارائه لیست شد.

در ادامه جلسه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، عزیز اکبریان منتخب مردم کرج نسبت به قرار دادن فهرست مورد تایید فراکسیون اصولگرایان روی میز نمایندگان اعتراض کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت اظهار داشت: 2 فهرست امروز روی میز نمایندگان پخش شده است که یکی مربوط به اصولگرایان رهروان ولایت است که سابقه آن و هیات رئیسه آن کاملا مشخص است و فهرست دوم از جانب هیات رئیسه موقت فراکسیون اصولگرایان است.

وی تاکید کرد: چه کسانی این افراد را به عنوان هیات رئیسه موقت فراکسیون اصولگرایان انتخاب کرده اند.

اکبریان ادامه داد: این فهرست مربوط به فراکسیون دو گروه رهپویان و پایداری است.

علیرضا مرندی ریاست سنی مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: اگر در این فهرست ها انتصابی به هیئت رئیسه سنی وجود دارد بنده تکذیب می کنم. فهرست ها بدون اطلاع هیات رئیسه سنی مجلس روی میز نمایندگان قرار گرفته است.

در ادامه حمیدرضا رسایی در واکنش به تذکر اکبریان در تذکری آیین نامه ای، گفت: بر اساس آیین نامه مجلس نمایندگان چنانچه به نحوه اداره مجلس تذکر داشته باشند می توانند به هیات رئیسه اعلام کنند.

نماینده مردم تهران افزود: فراکسیون ها امری مربوط به خارج از مجلس است بنابراین تذکر آقای اکبریان وارد نیست و طبق آئین نامه داخلی مجلس تنها تذکری می تواند وارد باشد که مربوط به ریاست و هیات رئیسه مجلس باشد.

وی تصریح کرد: اینکه چرا یک عده نام فراکسیونشان اصولگرایان گذاشته اند ربطی به اداره مجلس ندارد که در صحن علنی مجلس تذکر داده می شود.

رسایی در پایان گفت: دوستان فراکسیون رهروان هم نام خود را اصولگرایان گذاشته اند و کسی به آنان خرده نگرفته که چرا به این ترتیب نامگذاری کردند.

مرندی در پاسخ به رسایی نیز گفت: حرف شما نیز درست است و امور مربوط به فراکسیون ها رتباطی به اداره مجلس ندارد.

نظر شما