-
حساب این سرپرستان خانوار شارژ میشود
-
رونمایی حسن یزدانی از دخترش | حسن یزدانی خبر از پدر شدنش داد
-
مهاجرت تنهایی پژمان بازغی از ایران | پژمان بازغی از همسرش جدا شد
-
توهین احسان علیخانی به خانم داور | خانم داور مسابقه را ترک کرد
-
افشاگری احسان علیخانی از پشت پرده جوکر | حرف های احسان علیخانی صحت دارد ؟
-
خبر مهم برای جاماندگان یارانه و کسانی که یارانه می خواهند
-
التهاب در قیمت گوشی|موبایل بخریم یا نه؟
-
خبر مهم از وضعیت جدید قیمت نان|یارانه قوت لایموت
- اتفاق وحشتناک برای پژمان بازغی | تصادف پژمان بازغی صحت دارد؟
- افشاگری جدید راجع به زن رضا رویگری | قطع امید دکترها از حال رضا رویگری
پیش فروش خودرو یکی دیگر از طرح های عرض محصولات توسط شرکت های خودرو سازی است. شرکت های خودرو سازی ایرانی مانند سایپا، ایران خودرو و ... به صورت دوره ای طرح های پیش فروش و یا سایر طرح ها را برای تعداد محدودی از محصولات خود ارائه می دهند. در پیش فروش ایران خودرو، در اطلاعیه ای محصولات قابل خریداری در طرح پیش فروش اعلام می شود؛ همچنین مبلغ اولیه جهت پرداخت نیز اطلاع رسانی می شود. امروز چهارمین مرحله از فروش محصولات ایران خودرو آغاز شده است و تا پنجشنبه مورخ یکم اردیبهشت ماه نیز فرصت باقی است؛ جزئیات خبر را در ادامه مطالعه نمایید.
انتقاد از شرطگذاری خودروسازان
درحالیکه قرعهکشیها در ۳سال گذشته مورد اعتراض عموم مصرفکنندگان واقعی خودرو بوده، برخلاف انتظار حتی ارائه دورنمایی از احتمال حذف قرعهکشی، از زبان مسئولان وزارت صنعت و شرکتهای خودروساز، با انتقاد برخی در نهادهای سیاستگذار روبهرو شده است. چنانکه اظهارات سخنگوی ایرانخودرو و شروط مطرح شده برای حذف قرعهکشی با انتقاد نایبرئیس کمیسیون صنایع مجلس و همچنین رئیس سابق شورای رقابت مواجه شد. رضا شیوا، رئیس سابق شورای رقابت از روش قرعهکشی بهعنوان روشی عادلانه برای توزیع خودرو دفاع کرده و معتقد است: «اگر زمانی به این جمعبندی رسیدید که عادلانهتر از روش قرعهکشی هست و این موضوع به تأیید واحدهای نظارتی رسید، امکان اجرای آن را دارید.» رئیس سابق شورای رقابت اعتقاد دارد خودروسازان نباید برای مصرفکننده شرط بگذارند، بلکه باید تابع شروطی باشند که قانون برای آنها تعیین کرده است. او رقابتی شدن بازار را پیشنیاز حذف قیمتگذاری دستوری دانست و گفت: هماکنون بازار تعدادی از خودروهای داخلی انحصاری است و تا زمانی که رقابتی نشده باید قیمتها تحت نظارت قرار گیرد تا از موقعیت انحصارگری سوءاستفاده نشود. شیوا با بیان اینکه حتی درصورت افزایش تولید باید در عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود، افزود: بالا بردن تولید به هیچوجه رقابتی بودن را بهدنبال نخواهد آورد، بلکه رقابتی شدن بازار خودرو یعنی تعداد بازیگران در این بازار به اندازه کافی باشد. اگر شما به تنهایی در بازار باشید همچون گذشته باید تحت نظارت قرار گیرید و براساس قانون باید دستورالعمل برای شما تدوین شود.
∎