شناسهٔ خبر: 53718703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

دیدار با سران لشگری و کشوری چه دستاوردی برای سینما داشته؟

صاحب‌خبر -

محمد تاجیک، روزنامه‌نگار حوزهٔ سینمایی، در یادداشتی با عنوان «دیدار با سران لشگری و کشوری قرار است چه دستاوردی برای سینمای ایران داشته باشد؟» نوشت:

این دیدار برای سازمان‌هایی چون ارتش و سپاه و وزارت خارجه هم قرار است دستاوردی داشته باشد و یا فقط اقدامی نمایشی و مانور قدرت است.

دیدار مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، با سران لشگری و کشوری از فرماندهان سپاه و ارتش گرفته تا مسئولان وزارت خارجه، در این چند وقت اخیر، شدت گرفته است. حتی خود وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی هم، این حجم از چنین دیدارهایی را نداشته‌اند. باید مشخص شود که چنین دیدارهایی قرار است چه دستاوردهایی برای سینمای ایران داشته باشد؟ حتی این دیدار برای سازمان‌هایی چون ارتش و سپاه و وزارت خارجه هم قرار است دستاوردی داشته باشد و یا فقط اقدامی نمایشی و مانور قدرت است.

حتی به نظرم خود آقای خزاعی به عنوان کسی که سال‌ها دبیر جشنواره‌های ارزشی مثل دفاع مقدس بوده، این حجم از دیدار با سران لشگری و کشوری نداشته است.

آیا این دیدارها دیدارهای نمایشی و یک نوع مانور قدرت است و یا اینکه واقعاً قرار است آورده‌ای برای سینمای ایران داشته باشد؟

آیا اینقدر که در بنیاد سینمایی فارابی بر روی سران لشگری و کشوری باز است بر روی هنرمندان نیز باز است؟

به عنوان کسی که حدود بیست سال است خبرنگار سینمایی‌ام به یاد ندارم حتی در دوران حاکمیت ۸ ساله اصولگرایان در زمان احمدی نژاد، اینقدر رفت و آمدهای سران لشگری و کشوری به یک مرکز سینمایی صورت گیرد، چه در زمان ریاست آقای جعفری جلوه و چه در زمان ریاست آقای شمقدری.

نگارنده اتفاقاً فارغ از نقاط مثبت و منفی سازمان سینمایی، از زمان روی کار آمدن محمد خزاعی در سازمان سینمایی، سعی کردم نقد منصفانه و دلسوزانه‌ای نسبت به سازمان سینمایی داشته باشم و به دور از حب و بغض به عملکرد این سازمان بپردازم.

ولی با توجه به شرایط حساس کنونی، حس می‌کنم حتی در بین اصولگرایان معتدل و منصف هم، شاید حس غیر کاربردی و نمایشی بودن چنین دیدارهایی وجود داشته باشد چه برسد به افراد دیگر که احتمالاً نظرات انتقادی شدیدتری در این مورد دارند.

امیدوارم اینقدر که مدیر بنیاد سینمایی فارابی وقت و زمان برای دیدار با سران لشگری و کشوری می‌گذارد برای دیدار با سینماگران هم بگذارد.

انتهای پیام

نظر شما