شناسهٔ خبر: 53675067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تلکسیران | لینک خبر

پنجاه و نهمین روز حمله روسیه به اوکراین؛

زلنسکی: حمله به اوکراین، تازه اول راه است؛ روسیه قصد دارد دیگر کشورها را هم تصرف کند

روز گذشته رستم مینه‌کایف، معاون فرمانده منطقه نظامی مرکزی روسیه در سخنانی جنجال برانگیز گفت که هدف این کشور از حمله به اوکراین تصرف کامل جنوب و باز کردن مسیری زمینی به منطقه جدایی‌طلب ترنسنیستریا در مولداوی است. ژنرال رستم مینکایف تاکید کرد که «روسیه به دنبال کنترل کامل جنوب در کنار شرق و منطقه دونباس اوکراین است.»

صاحب‌خبر -

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

به گزارش «انتخاب»، روز گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از شهروندان مناطق اشغال شده خواست تا شماره گذرنامه خود را در اختیار نیروهای روسی قرار ندهند. به گفته وی ارتش روسیه با اطلاعات شخصی شهروندان به جای ارائه کمک‌های بشردوستانه به دنبال زمینه‌چینی برای برگزاری همه‌پرسی در صورت دریافت دستوری در این راستا از سوی مسکو است.

همچنین رستم مینه‌کایف، معاون فرمانده منطقه نظامی مرکزی روسیه در سخنانی جنجال برانگیز گفت که هدف این کشور از حمله به اوکراین تصرف کامل جنوب و باز کردن مسیری زمینی به منطقه جدایی‌طلب ترنسنیستریا در مولداوی است. ژنرال رستم مینکایف تاکید کرد که «روسیه به دنبال کنترل کامل جنوب در کنار شرق و منطقه دونباس اوکراین است.»

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

نظر شما