شناسهٔ خبر: 53674000 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دبیرکل سازمان ملل متحد در 28 آوریل به اوکراین سفر می کند

صاحب‌خبر -
دبیرکل سازمان ملل متحد در 28 آوریل به اوکراین سفر می کند

خبرگزاری آریا- آنتونیو گوترش با دیمیتری کوله‌با وزیر امور خارجه دیدار خواهد کرد و از سوی ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از تاس؛دفتر وی در بیانیه ای اعلام کرد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در 28 آوریل به اوکراین سفر خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، دبیرکل سازمان ملل متحد "یک نشست کاری با دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه خواهد داشت و در 28 آوریل مورد استقبال ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور قرار خواهد گرفت." در این بیانیه آمده است: «او همچنین با کارکنان آژانس‌های سازمان ملل برای بحث در مورد افزایش کمک‌های بشردوستانه به مردم اوکراین دیدار خواهد کرد.»

بر اساس گزارش های قبلی، گوترش قرار است در 26 آوریل به مسکو سفر کند و با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز پذیرفته شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر با ارسال نامه هایی به نمایندگی های دائمی روسیه و اوکراین در سازمان ملل، خواستار دیدار با روسای جمهور دو کشور در پایتخت های مربوط شده بود. به گفته استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، «دبیر کل گفت، در این زمان که خطر و پیامد های بزرگی وجود دارد، او مایل است در مورد گام‌های فوری برای برقراری صلح در اوکراین و آینده چندجانبه‌گرایی بر اساس منشور سازمان ملل و حقوق بین‌الملل صحبت کند.»

نظر شما