شناسهٔ خبر: 53603236 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

آموزش و پرورش

تنبیه‌بدنی یک دانش‌آموز در آستارا/ با دبیر خاطی برخورد شد

مدیر آموزش و پرورش آستارا با اشاره به فیلم منتشرشده در فضای مجازی مبنی‌بر تنبیه‌بدنی یکی از دانش‌آموزان این شهرستان گفت: علاوه‌بر صدور توصیه‌نامه برای دبیر خاطی دبیرستان دوره اول سنایی سیبلی، پرونده او جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به هیأت‌تخلفات گیلان ارجاع داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، سید سجاد موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فیلم منتشرشده در فضای مجازی مبنی‌بر تنبیه‌بدنی یکی از دانش‌آموزان این شهرستان اظهار کرد: معاونین، بازرسی و حراست آموزش و پرورش بلافاصله پس از اطلاع از حادثه با حضور در محل نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند.

به‌گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا تنبیه‌بدنی دانش‌آموز فوق در جریان درگیری دو دانش‌آموز در کلاس درس هنگام تدریس دبیر مربوطه صورت‌گرفته و یکی از دانش‌آموزان به صورت مخیفانه نسبت به فیلم‌برداری موضوع و انتشار آن در فضای مجازی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، پس از درگیری دو دانش‌آموز با یکدیگر، موضوع با وساطت مدیر مدرسه و معلم به آرامش ختم شد، افزود: متأسفانه پس از دقایقی، بار دیگر این دانش‌آموزان با یکدیگر درگیر شدند که این موضوع باعث عصبانیت معلم و انجام تنبیه‌بدنی یکی از دانش‌آموزان شد.

موسوی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس هرگونه تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه ممنوع است، تصریح کرد: علاوه‌بر صدور توصیه‌نامه برای دبیر خاطی دبیرستان دوره اول سنایی سیبلی، پرونده او جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به هیأت‌تخلفات استان گیلان ارجاع داده شد.

وی ضمن‌تأکید بر ضرورت حفظ کرامت انسانی دانش‌آموزان در محیط مدارس بیان کرد: حفظ کرامت انسانی در مدارس ارتباط مستقیم با سلامت روان دانش‌آموزان داشته و این مهم باید از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه با سعه‌صدر و دعوت به آرامش موردتوجه قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا ضمن‌عذرخواهی از مردم فهیم این شهرستان متذکر شد با نظارت مستمر و جدی بازرسان این اداره دیگر شاهد این‌دست از وقایع ناخوشایند در مدارس نخواهیم بود و از فضای مجازی نیز انتظار داریم به جهت حفظ حرمت خانواده‌ها از بازنشر فیلم فوق در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

مسئول استانی درباره کتک‌زدن دانش‌آموز گیلانی: اغتشاش کردند؛ معلم هم زد!

یک مسئول آموزش و پرورش آستارا در واکنش به این اتفاق می گوید: دانش آموزان اغتشاش کرده اند!

نظر شما