شناسهٔ خبر: 53555522 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

حمله وحشیانه نظامیان اسرائیلی به نمازگذاران در مسجد الاقصی

صاحب‌خبر -

منابع فلسطینی از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی و زخمی شدن ده‌ها نمازگزار فسطینی در این حمله خبر دادند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، ده‌ها فلسطینی در یورش بامداد امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی زخمی شدند. شمار مجروحان حمله به مسجد الاقصی به 152 نفر رسید منابع فلسطینی اعلام کردند که شمار مجروحان حمله وحشیانه اشغالگران اسرائیلی به مسجد الاقصی تا این لحظه به بیش از 152 نفر رسیده که حال 16 نفر از آن‌ها وخیم است و 8 نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. تا این لحظه ده‌ها نمازگزار هم بازداشت شده‌اند.


نشست امنیتی «بنت»
«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم اکنون در حال رایزنی‌های امنیتی درباره نحوه مقابله با فلسطینی‌هاست.خبرنگار الجزیره هم از نشست فوری نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وزیر امنیت داخلی و دیگر مقامات امنیتی این رژیم خبر داد.دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما در راستای آرام کردن اوضاع در قدس حرکت می‌کنیم و آماده همه سناریوها هستیم.
حمله صهیونیست‌ها به درمانگاه
طبق گزارش هلال احمر فلسطین، نظامیان صهیونیست مانع از تردد آمبولانس‌های حامل مجروحان می‌شوند.خبرگزاری «شهاب» هم گزارش داد نظامیان اشغالگر به کلینیک پزشکی مجاور «مصلای قِبَلی» در مسجدالاقصی یورش برده و مانع رسیدگی کادر درمان به فلسطینی‌های مجروح شده‌اند.

حمله به نمازگزاران با بمب صوتی و گاز اشک آور
شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی با بمب‌های صوتی و گاز اشک آور به سمت نمازگزاران حمله‌ور شدند که بر اثر آن شماری از فلسطینی‌ها زخمی شدند.یکی از پرسنل اوقاف در مسجدالاقصی اعلام کرد که حجم زخمی‌های ناشی از حمله اشغالگران به نمازگزاران بسیار زیاد است.

بازداشت 400 نفر در الاقصی
«عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی گفت: اوضاع در مسجدالاقصی خطرناک است. ما نماز جمعه را به هر قیمتی اقامه خواهیم کرد.مدیر مسجدالاقصی اعلام کرد: 400 فلسطینی در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی بازداشت شده‌اند. برخی از گزارش‌ها از بازداشت 100 و حتی 300 نفر در این درگیری‌ها خبر دادند.

جهاد اسلامی: آتش تعدی علیه مسجدالاقصی، دامن اشغالگران را خواهد گرفت
در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: حمله به نمازگزاران تلاشی شکست خورده از سوی اشغالگران برای تخلیه مسجدالاقصی با هدف ورود شهرک نشینان تروریست است. دشمن باید بداند که این آتشی که به پا کرده است، به سوی خود آن بازخواهد گشت و آنرا خواهد سوزاند.جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: اگر اشغالگران از اقدامات خود در مسجدالاقصی دست برندارند، رویارویی نزدیک و سخت تر از حد تصور خواهد بود. جهاد اسلامی در بیانیه خود خواستار حضور پرشکوه در مسجدالاقصی شد. از سوی دیگر سخنگوی تشکیلات خودگردان گفت: اسرائیل در راستای تبدیل نزاع سیاسی به جنگ دینی است که همه را خواهد سوزاند. تعدی به مسجدالاقصی به مثابه زیر پا گذاشتن همه خطوط قرمز است. تعدی به مسجدالاقصی اقدامی خطرناک است که به جنگهای بی پایان در منطقه منجر خواهد شد.وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: کابینه اسرائیل مسئول تبعات یورش به مسجد الاقصی است.

برچسب‌ها:

نظر شما