شناسهٔ خبر: 53538277 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در آستانه روز جهانی قدس/ در درگیری با اشغالگران قدس:

مجروحیت 152 فلسطینی در مسجد الاقصی/حماس: مردم قدس در برابر اشغالگران تنها نیستند

منابع فلسطینی اعلام کردند صبح امروز در جریان درگیری نیروهای اشغالگر با شهروندان فلسطینی در مسجد الاقصی ده ها نفر مجروح شدند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، صبح امروز جمعه 152 فلسطینی در جریان حمله اشغالگران اسرائیلی به محوطه های اطراف مسجد الاقصی مجروح شدند.

 

هلال احمر قدس اعلام کرد 152 شهروند فلسطینی در جریان درگیری های امروز مسجد الاقصی مجروح شده که به بیمارستان ها منتقل شده‌ اند.

 

منابع خبری فلسطینی اعلام کردند تعداد زیادی از شهروندان در مسجد الاقصی مجروح شدند و نیروهای اشغالگر نیز از دسترسی آمبولانس ها به منطقه باب الاسباط برای خدمات رسانی به این مجروحان جلوگیری کردند.

 

در جریان این درگیری ها رامی الخطیب عکاس و خبرنگار فلسطینی نیز به شدت توسط نیروهای اشغالگر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 

اشغالگران صهیونیست با حمله به محوطه های مسجد الاقصی نسبت به پرتاب نارنجک های صوتی و اشک آور به سوی نمازگزاران اقدام کردند که منجر به مجروحیت تعدادی از آنان شد.

 

همجنین پلیس رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد 3 نفر از عناصر پلیس در این درگیری ها زخمی شده اند.

 

خبرگزاری فلسطین وفا اعلام کرد همجنان تعدادی از نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و قبة الصخرة در محاصره اشغالگران صهیونیستی قرار دارند.

 

لازم به ذکر است در ساعات اولیه امروز جمعه هزاران نفر از شهروندان فلسطینی ساکن در قدس و مناطق اشغالی برای ادای نماز جمعه و همچنین پاسخ به دعوت فعالان مذهبی و مردمی در این مکان مقدس تجمع نمودند تا در پی تهدید گروه ‌های وابسته به انجمن هیکل ادعایی در خصوص حمله به مسجد الاقصی و ذبح قربانی در آن حمایت خود را از این مکان مقدس را اعلام نمایند.

 

در همین رابطه فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: هموطنان ما در قدس در نبرد مسجد الاقصی تنها نبوده و تمام ملت فلسطین و مقاومت قهرمان و همچنین آزادگان جهان پشت آنها قرار دارند.

 

وی همچنین ضمن تبریک به فلسطینیان قدس اشغالی و حافظان مسجد الاقصی برای دفاع از این مکان مقدس و مقابله قهرمانانه با اشغالگران افزود صحنه های خلق شده توسط جوانان شهر قدس در برابر اشغالگران صهیونیست یادآور مقاومت قهرمانانه مردم این شهر برای شکست طرح های اشغالگران جهت نصب گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی است.

 

سخنگوی حماس تاکید کرد ملت فلسطین در نهایت بر اشغالگران پیروز شده همچنانکه در تمام جنگ ها با این رژیم موفق بوده است.

 

از سوی دیگر خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد سلاح مقاومت فلسطین در نوار غزه اهرمی برای پیشبرد پروژه ملی بوده و هرگز از صحنه نبرد حذف نخواهد شد، علاوه بر آن که مقاومت اجازه نخواهند داد شرایط جدیدی توسط اشغالگران در مسجد القصی به وجود آید و تهدیدهای آنان در خصوص حمله به اردوگاه جنین و انجام کشتار دیگری مانند آنچه در 20 سال گذشته مرتکب آن شدند و یا دعوت تلویحی به ذبح قربانی در مسجد الاقصی و ادامه تجاوزات میدانی آنان در کرانه باختری جنایاتی است که باید پیامد آن را بپذیرند

 

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی نیز در واکنش به این درگیری ها گفت: اشغالگران با استفاده از روش های خشونت آمیز و سلاح گرم به نمازگزاران بی دفاع حمله کرده اند و ما نسبت به اقدام احتمالی صهیونیست ها برای انجام قربانی در مسجد الاقصی هشدار می دهیم.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما