شناسهٔ خبر: 53527288 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در آستانه روز جهانی قدس/طی 24 ساعت گذشته 24 ساعت گذشته؛ + تصاویر

تعداد شهدای فلسطینی به 5 نفر رسید / 4 فلسطینی زخمی شدند / اعلام اعتصاب عمومی علیه اشغالگران / گروههای مقاومت اعلام آماده باش کردند

نیروهای ملی و اسلامی در رام‌الله و «البیره» امروز (پنجشنبه) اعلام عزا و اعتصاب عمومی کردند و با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن جوانان فلسطینی، خواستار تشدید درگیری‌ها در نقاط تماس شدند.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)  به نقل از معا و زارت بهداشت فلسطین با اعلام شهادت دو جوان فلسطینی در پی حمله نیروهای اسرائیلی به جنین عنوان کرد: نیروهای اسرائیلی بامداد امروز(پنج شنبه) به دو شهرک الیامون و کفر دان در جنین یورش بردند و درگیری های شدیدی در این مناطق بین فلسطینی ها و اسراییلی ها رخ داد که منجر به شهادت دو جوان و زخمی شدن چهار تن دیگر شد. وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد یکی از این دو نفر برادر ایهم الکممجی از اسرای عملیات تونل آزادی است.

 

 

در یورش دیشب (چهارشنبه شب) نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری سه جوان فلسطینی دیگر به شهادت ر سیدند. بر اساس این گزارش دیشب یک جوان ۱۶ ساله فلسطینی به نام «قصی حمامره» از «حوسان» در نزدیکی «بیت لحم» کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «عمر محمد علیان» جوان ۲۰ ساله فلسطینی در درگیری‌های شهرک سلواد در شمال شرق رام‌الله از ناحیه سینه هدف گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

 

دیروز همچنین جوان دیگری به نام «محمد حسن عساف»(۳۴ ساله‌) در نابلس هدف تیر نظامیان صهیونیست در نابلس قرار گرفت و به شهادت رسید.

 

 

 

در پی این وضعیت، نیروهای ملی و اسلامی در رام‌الله و «البیره» امروز (پنجشنبه) اعلام عزا و اعتصاب عمومی کردند و با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن جوانان فلسطینی، خواستار تشدید درگیری‌ها در نقاط تماس شدند.

 

از سوی دیگر «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، فلسطینی‌ها را به بسیج عمومی و مقابله با یورش‌های نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرهای مختلف فلسطین فراخواند.

 

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، وی از مردم خواست به هر وسیله ممکن در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی بایستند.

 

جنبش جهاد اسلامی هم امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: خون شهدا، جرقه رویارویی فراگیر در مسیر آزادسازی فلسطین است و تداوم جنایات صهیونیست ها در حق ملت فلسطین و قدس هرگز برای آن امنیت ایجاد نخواهد کرد و این رژیم از انتقام نیروهای مقاومت در امان نخواهد بود.

 

گروه‌های فلسطینی در غزه هم با صدور بیانیه‌ای فلسطینیان را به برپایی باشکوه نماز جمعه فردا در مسجد الاقصی دعوت کردند و همچنین از امت عربی و اسلامی و علمای و آزادگان جهان نیز خواستند حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کنند.

 

گروه‌های فلسطینی در غزه خواهان اعلام آماده‌باش مردمی در همه سرزمین‌های فلسطینی و همچنین مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ شدند و افزودند: قرار شده است که اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی به طور مداوم پیگیر تحولات بوده و آنچه را لازم است، اتخاذ کند.

 

این گروه‌ها ضمن تاکید بر وحدت خود برای مقابله با رژیم اشغالگر، اضافه کردند: از آحاد ملت فلسطین می‌خواهیم در دسته‌های صدها هزار نفری در هر مکان آماده باشند و از امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان و احزاب آزاده نیز می‌خواهیم برای وسیع‌ترین اقدام علیه رژیم اشغالگر و سیاست های آن آماده باشند.

 

گروه‌های فلسطینی همچنین از فلسطینیان قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۴۸ خواستند به سمت مسجد الاقصی شتافته و ضمن اعتکاف در آنجا برای صیانت از آن در برابر هتک حرمت صهیونیست‌ها نماز جمعه فردا را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنند.

 

این گروه‌ها ضمن دعوت از مقاومت فلسطین برای بالاتر بردن سطح آماده‌باش خود در دفاع از قدس و مسجد الاقصی از رژیم های عربی سازشگر نیز خواستند دست از سیاست هم‌پیمانی با دشمن و ایجاد چتر حمایتی برای جرایم آن بردارند.

 

 

 

انتهای پیام/ع.غ

 

 

نظر شما