شناسهٔ خبر: 53516661 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اسکوچیچ:

اسکوچیچ: در جام جهانی به دنبال رقم زدن یک اتفاق جدید هستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال می‌گوید هدف او و شاگردانش در جام جهانی ۲۰۲۲، صعود از گروه است که اگر اینگونه نبود، به جام جهانی نمی‌رفتند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شرایطی باید در گروه B رقابت کند که انگلیس، آمریکا و آخرین تیم اروپایی که از پلی‌آف مشخص می‌شود، حریفان تیم ملی فوتبال کشورمان هستند.
در صورتی که از میان اوکراین، اسکاتلند و ولز یکی از تیم‌های بریتانیایی از پلی‌آف اروپا به جام جهانی صعود کند، شاگردان دراگان اسکوچیچ در گروهی قرار می‌گیرند که فوتبالی کاملاً مشابه هم دارند.

فوتبال ولز و اسکاتلند برگرفته از فوتبال انگلیس است و آمریکایی‌ها نیز فوتبالی نزدیک به همین تیم‌ها دارند. مسئله‌ای که می‌تواند هم به سود تیم ملی باشد و هم مشکل‌ساز، چرا که شباهت تیم‌ها کار را برای آماده‌سازی راحت‌تر خواهد کرد و از سوی دیگر اگر فوتبال ایران مقابل چنین سبک فوتبالی دچار مشکل شود، همین شباهت برای ایران دردسرساز خواهد شد.

دراگان اسکوچیچ در خصوص گروهی که ایران در آن قرار گرفته و همچنین شانس تیم ملی برای صعود از این گروه صحبت کرده است.

* نظرتان درباره گروهی که ایران در آن قرار گرفته است چیست و ترجیح می‌دهید از پلی‌آف اروپا کدام تیم به حریفان ایران اضافه شود؟
چندان تفاوتی ندارد، چون دو تیم از سه تیم پلی‌آف، ولز و اسکاتلند هستند که در صورت صعود، شباهت به تیم ملی انگلیس دارند و آمریکا هم شبیه به همین تیم‌هاست. حضور در این گروه، می‌تواند بازی‌های خوبی برای ما به دنبال داشته باشد.

* وضعیت تیم‌های گروه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
همه آن‌ها کیفیت کافی را دارند و ما باید آن‌ها را جدی بگیریم. با این حال به نظرم انگلیس بهترین تیم گروه ماست.

* هواداران تیم ملی ایران رؤیای صعود از گروه را دارند و این هدف بازیکنان است. آیا صعود از این گروه دست یافتنی است؟
بله و ما هم برای خودمان یک هدف تعیین کردیم و دقیقاً هدف‌مان همین است که صعود کنیم. اگر چنین چیزی هدف‌مان نبود، هرگز به جام جهانی نمی‌رفتیم.

* چگونه باید به این هدف برسیم و چقدر برای این کار شانس داریم؟
هر کاری که در زندگی انجام می‌دهید، پشت آن باید هدفی داشته باشید و این یک روش بسیار ساده برای زندگی کردن و فعالیت در ورزش است. در قطر به دنبال موفقیت بزرگی هستیم و در عین حال باید به دنبال چیز‌های جدیدی باشیم. از من بپرسید که این اتفاق جدید چیست، می‌گویم که باید از این گروه صعود کنیم.

* برای این کار به بازیکنان خود باور دارید؟
چرا که نه. باور داشتن، اولین چیزی است که باید آن را داشته باشیم.

* اما با حضور انگلیس و آمریکا و البته در صورت صعود ولز، همه آن‌ها در رنکینگ از ایران بالاتر هستند و گروه سختی به نظر می‌رسد.
همه گروه‌ها سخت هستند و ما هم گروه سختی داریم. برای حریفان‌مان احترام قائلیم، اما ما هم در این گروه شانس داریم.

* نکته دیگری که شاید خیلی به آن توجه شده، مصاف ایران با آمریکا و انگلیس است که خیلی‌ها آن را سیاسی می‌دانند.
واقعاً نمی‌توانم درباره مسائل سیاسی صحبت کنم، چون فقط روی فوتبال تمرکز دارم. شما این را می‌دانید و ما پیش از این هم نشان دادیم که مقابل عراق یا بحرین (با وجود برخی مسائل سیاسی) به تنها چیزی که فکر می‌کنیم، فوتبال است.

* تقابل ایران و آمریکا در جام جهانی ۹۸ را بسیاری به عنوان دیدار قرن و نزدیکی ملت‌ها به هم تعبیر می‌کردند. باز هم می‌توان چنین تعبیری داشت؟
ورزش همیشه پلی است برای نزدیک کردن ملت‌ها، اما این هم یک سؤال سیاسی دیگر است و همانطور که گفتم تنها چیزی که روی آن تمرکز دارم، فوتبال است. با این حال امیدوارم ورزش همیشه پلی میان ملت‌ها ایجاد کند.

برچسب‌ها:

نظر شما