شناسهٔ خبر: 53487327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

اشتیه:

جامعه بین‌الملل اسرائیل را مهار کند

​نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی خواستار ارائه یک چشم انداز سیاسی توسط جامعه بین‌الملل برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین شد.

صاحب‌خبر -

محمد اشتیه، نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در جریان جلسه کابینه با اشاره به تجاوزات اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها اظهار کرد: تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل به ملت ما از جنین گرفته تا الخلیل و به ویژه در قدس، یورش‌های مداوم به مسجد الأقصی و تجاوزات شهرک‌نشینان همگی درگیری‌ها را تشدید کرده و به منزله دعوت به قتل و خونریزی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره لبنان، وی افزود: این سیاست و توسعه شهرک‌سازی‌ها و ساخت دیوار حائل توسط احزاب اسرائیل برای حفاظت از خودشان دنبال می‌شود و در اصل از آن برای تبلیغات انتخاباتی‌شان و حفظ ائتلاف‌هایشان استفاده می‌کنند.

اشتیه خاطرنشان کرد: این اتفاقات و خشم فلسطینی‌ها از معیارهای دوگانه بین‌المللی، هشداری جدی مبنی بر تشدید اوضاع بوده و لذا جامعه جهانی موظف به مهار ارتش اسرائیل و توقف سیاست قتل و کشتار است.

وی ادامه داد: از جامعه بین‌المللی انتظار می‌رود که افق سیاسی را برای توقف تجاوز به ملت ما، حمایت از آنها و توقف معیارهای دوگانه ارائه دهد. راه حل این مسئله در پایان دادن به اشغالگری و برخورداری ملت فلسطین از حق حاکمیت بر سرزمین خود و تشکیل کشور خود به پایتختی قدس نهفته است.

نظر شما