شناسهٔ خبر: 5348459 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرور تحولات امروز عراق

تهران - ایرنا - حکیم الزمیلی نماینده مجلس عراق روز یکشنبه در واکنش به سخنان اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در مورد عملیات الرمادی گفت که فرماندهان نظامی واشنگتن برای توجیه تقصیر خود، انگشت اتهام را به سمت ارتش عراق نشانه می روند که در مبارزه با داعش حمایت کامل از خود نشان داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بغداد، وی که ریاست کمیته امنیتی و دفاعی مجلس عراق را برعهده دارد، سخنان کارتر را بی اساس و غیرواقع بینانه خواند.

وی گفت که آمریکا باید بیشتر بار تقصیر سقوط الرمادی را به دلیل کوتاهی در تامین تجهیزات، سلاح و حمایت هوایی خوب از سربازان عراقی به دوش کشد، اما ارتش آمریکا اکنون می کوشد این تقصیر را به گردن دیگری اندازد.

اشتون کارتر امروز (یکشنبه) در واکنش به سقوط شهر الرمادی در الانبار، ادعا کرد که نیروهای عراقی از خود هیچ تمایلی برای مبارزه با تروریست های داعش در جریان سقوط این شهر نشان ندادند.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه ای که شبکه تلویزیونی سی ان ان با وی انجام داد، با بیان این ادعا، تاکید کرد که نیروهای آمریکایی در حال ترغیب و تشویق نیروهای عراقی برای جنگ مستقیم با داعش هستند.

کارتر در عین حال گفت که کشورش به حمایت از عراق با فراهم کردن تجهیزات نظامی و آموزش نیروهای عراقی ادامه خواهد داد.

وی همچنین مدعی شد با وجود تعداد بیشتر نیروهای عراقی از نیروهای دشمن در نبرد الرمادی، عراقی ها عقب نشستند و در نبرد ناتوان بودند.



**انفجار 8 بمب در استان دیاله

مقام های امنیتی عراق روز یکشنبه از انفجار 8 بمب توسط تروریست ها در شهرهای بعقوبه و بلدروز در استان دیاله خبر دادند که نیروهای امنیتی این کشور را هدف گرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بعقوبه، نیروهای پلیس و ارتش عراق گفتند که 14 نفر در جریان این انفجارها زخمی شدند.

بکر التمیمی سرهنگ اطلاعاتی ارتش عراق در بعقوبه این انفجارها را تلاشی برای برهم زدن ثبات در استان دیاله خواند و گفت که این حملات کار داعش است تا نیروهای امنیتی گرفتار در نبرد با این گروه تروریستی در جبهه های دیگر را درگیر کند.



** آزادی سازی منطقه العنکور در جنوب الرمادی

ارتش و نیروهای مردمی عراق در ادامه پیشروی های خود امروز (یکشنبه) موفق شدند منطقه العنکور واقع در جنوب شهر الرمادی را از کنترل تروریست های داعش خارج کنند.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، علی داود رییس شورای شهرستان خالدیه در استان الانبار عراق گفت: نیروهای ارتش و گردان های مردمی توانستند کنترل منطقه العنکور (20 کیلومتری جنوب الرمادی) را در اختیار بگیرند و همه عناصر داعش را از این منطقه بیرون برانند.



**ناکام گذاشتن عملیات داعش در غرب الرمادی

واثق الفرطوسی فرمانده نیروهای واکنش سریع عراق گفت: نیروهای ارتش و گردان های مردمی موفق شدند بمب های جاسازی شده از سوی داعش در 5 خودرو را در نزدیکی یک مجتمع مسکونی در ناحیه البغدادیه و پایگاه عین الاسد واقع در غرب الرمادی، خنثی کنند.



** کشته شدن 31 نیروی عراقی در اطراف پالایشگاه بیجی

یک مقام امنیتی عراق به خبرگزاری آلمان گفت که در پی انفجار 9 خودروی بمب گذاری شده در اطراف پالایشگاه بیجی عراق طی 24 ساعت گذشته 31 نیروی عراقی کشته شدند.

این مقام عراقی خاطر نشان کرد که 26 نیروی دیگر نیز در این حملات تروریستی زخمی شدند.



**انفجار بمب در شمال بغداد

یک مقام پلیس عراق به پایگاه خبری سومریه نیوز گفت یک بسته منفجره که در جاده ای نزدیک رستوران الامیر در منطقه الحسینیه واقع در شمال بغداد کار گذاشته شده بود، منفجر و یک شهروند عراقی در این انفجار زخمی شد.



**داعش در گذرگاه مرزی الولید

گروه تروریستی داعش امروز (یکشنبه) گذرگاه مرزی الولید عراق در مرز سوریه را اشغال کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک افسر پلیس عراق، داعش سحرگاه امروز، پس از عقب نشینی معدود نیروهای امنیتی مستقر در گذرگاه مرزی الولید با سوریه، کنترل بخش عراقی آن را نیز در دست گرفت.

خاورم**9329**9109**1010

نظر شما