شناسهٔ خبر: 53435562 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

عیدی ویژه دولت به معلمان/ رتبه‌بندی اجرا می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از پیش بینی ۳۸ هزار میلیارد ریال بودجه در طرح رتبه بندی معلمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه آئین‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان با سرعت و دقت در حال نوشتن است، گفت: نوزدهمین نشست ویرایش این آئین‌نامه را با حضور وزیر، ۲ نفر از نمایندگان مجلس و مدیران کل آموزش و پرورش که در خط اول هستند برای بررسی مشکلات و ایرادات برگزار کردیم.

وی بیان کرد: تلاش بر این است تا روز یکشنبه با حضور سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی آن را نهایی کنیم چون ملزم هستیم تا ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری، آخرین پیش‌نویس را تقدیم هیات دولت کنیم و طبق قانون تائیدیه را بگیریم.

وی تصریح کرد: به محض ابلاغ هیات‌های ممیزی مرکز، استان، شهرستان، مناطق و نواحی آموزش و پرورش شروع بکار می‌کنند تا معلمان براساس شاخص‌ها و رتبه‌های پنجگانه توزیع کنند و بر همان اساس احکام معلمان را صادر کنند.

احمدی لاشکی ادامه داد: آنچه قانون‌گذار از سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام کرده، قابلیت اجرایی دارد و مشمول این زمان می‌شود لذا معلمان دغدغه این موضوع را از نظر پرداخت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین نکته نظام رتبه‌بندی معلمان را ارتقاء جایگاه، منزلت و کرامت معلمان و همچنین کیفیت آموزشی تشکیل می‌دهد، افزود: برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در ردیف ۵۵۴۰۶۵ از جدول ۹ ردیف‌های مقرر بودجه لازم تامین شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم به آنچه قانون‌گذار و سند تحول بنیادین که شورای‌عالی فرهنگی در سال ۱۳۹۰ وقت گذاشته، برسیم تا معلمان به منزلت و کرامت بیش از گذشته برسند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدواریم در جلسه رسمی هیات دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا تائید کند تا بتوانیم این عیدی را در هفته بزرگداشت مقام معلم به معلمان بدهیم.

 

نظر شما