شناسهٔ خبر: 53426162 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

وضعیت آب و هوا در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱؛ رگبار باران در ۱۸ استان کشور

امروز در ۱۸ استان کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ، امروز شنبه در بخش‌های از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قم، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و با شدت کمتر در بخش‌هایی از شمال غرب فعالیت خواهد داشت و اواخر وقت آن روز از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

امروز با انتقال توده گرد و خاک از کشور‌های غربی همسایه به مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب به تدریج در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش کیفیت هوا و کاهش دید انتظار می‌رود. همچنین در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط فردا د نواحی مرکز، جنوب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده د نواحی شمال غرب و غرب کشور انتظار می‌رود.

طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما (۸ تا ۱۴ درجه) و چهارشنبه کاهش محسوس دما (۱۰ تا ۱۲ درجه) پیش‌بینی می‌شود.

رگبار باران در ۱۸ استان کشور

امروز تنگه هرمز و یکشنبه و دوشنبه نواحی مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود. همچنین یکشنبه و روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

نظر شما