شناسهٔ خبر: 53401409 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شب رویایی بنزما در لندن؛ کسی جلودار کریم نیست!

صاحب‌خبر -
شب رویایی بنزما در لندن؛ کسی جلودار کریم نیست!
خبرگزاری آریا- کریم بنزما بهترین روزهای فوتبالی خود را سپری می کند و موتور محرک رئال مادرید شده است.
به گزارش آریا، هت‌تریک کریم بنزما مقابل چلسی در دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به این معنی است که او طی 8 بازی این فصل رقابت ها، 11 گل به ثمر رسانده و از این حیث اولین بازیکن تاریخ فرانسه است که موفق به انجام این کار می شود. به نقل از توییتر رسمی لیگ قهرمانان اروپا، پیش تر این رکورد به طور مشترک در اختیار دیوید ترزگه (2001/02)، وسام بن یدر (2017/18) و کیلیان ام باپه (2020/21) بود که هر کدام 8 گل به ثمر رسانده بودند.
بنزما بعد از لوئیز آدریانو (2014/15)، کریستیانو رونالدو (2016/17) و لیونل مسی (2016/17)، چهارمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان است که موفق می شود طی دو بازی پیاپی هت‌تریک کند؛ از این جمع تنها بنزما و رونالدو موفق به انجام این کار در مراحل حذفی رقابت ها هم شده اند.
این چهارمین هت‌تریک کریم بنزما در لیگ قهرمانان اروپا بود و از این حیث تنها روبرت لواندوفسکی (5)، کریستیانو رونالدو (8) و لیونل مسی (8) آمار بهتری دارند. کریم بنزما چهارمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که موفق شده بیش از 80 گل در این رقابت ها به ثمر برساند.
بیشترین تعداد بازی بدون برد برای رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا مقابل یک سرمربی و یک تیم مشخص به نام توخل و چلسی ثبت شده بود. دیدار رفت چلسی و رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2021/22 با برتری 3-1 رئال مادرید به پایان رسید. کریم بنزما در این بازی موفق به ثبت هت تریک شد.
تا پیش از بازی شب گذشته مقابل چلسی، رئال مادرید 6 بار در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم های توماس توخل قرار گرفته بود. 2 برد و 4 تساوی حاصل کار توخل مقابل پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا بود اما رئال مادرید امشب سرانجام این طلسم را شکست و مقابل تیم توخل به پیروزی رسید. همچنین چلسی در 5 بازی اروپایی خود مقابل رئال مادرید هرگز شکست نخورده بود. (3 برد و 2 تساوی) این طلسم نیز برای رئال مادرید به لطف هت تریک بنزما شکسته شد.
بنزما در 34 سالگی، بهترین فصل دوران حرفه ای خود را سپری می کند. دیدار رفت چلسی و رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2021/22 با برتری 3-1 رئال مادرید به پایان رسید. کریم بنزما در این بازی موفق به ثبت هت تریک شد. این مهاجم 34 ساله فرانسوی با هت تریک خود از مرز +50 تاثیرگذاری مستقیم روی گل ها در فصل جاری با پیراهن رئال مادرید گذشت.
عملکرد کریم بنزما در همه رقابت های فصل 2021/22 با پیراهن رئال مادرید:
36 بازی
37 گل
13 پاس گل
50 تاثیرگذاری مستقیم روی گل ها
بنزما برای اولین بار در طول دوران حرفه ای خود موفق به ثبت چنین رکوردی در طول یک فصل می شود. او تا پایان فصل فرصت دارد این رکورد فوق العاده را همچنان ارتقا دهد. به دنبال پیروزی 3-1 رئال مادرید در استمفورد بریج در پایان دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، کاپیتان رئال مادرید گفت:
مردم در خصوص اینکه من چقدر به کریستیانو کمک کردم صحبت می کنند، اما او هم واقعاً خیلی به من کمک کرد. او بازیکنی است که بیشترین پاس گل را به من داده است. می دانم که اسطوره رئال مادرید هستم. زیدان خانواده من است. او مثل برادر بزرگتر است.
کریم جزیری، مدیر برنامه های بنزما هم در توییتر خود نوشت:
خطاب به کسانی که می گویند بنزما جانشین CR7 بود، باید بگویم که هرگز اینطور نبوده است. او یک بازیکن تیمی فوق العاده است که باعث بهبود عملکرد هم تیمی هایش می شود و می داند در مواقع نیاز چطور تیم را رهبری کند، کاری که در لیون و طی 4 سال اخیر در مادرید هم انجام داده است.

نظر شما