شناسهٔ خبر: 53393308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

۱۳۷ مورد نقض آتش بس در ۲۴ ساعت گذشته در یمن

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع محلى در مناطق مختلف یمن از ۱۳۷ مورد نقض آتش‌بس توسط نیروهای ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان دولت مستعفی یمن پس ار گذشت چهارروز از اعلام آتش‌بش دو ماهه خبر دادند. 

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ به گفته این منابع حملات هوایی، توپخانه‌ای و تیراندازی با سلاح سبک از جمله موارد نقض آتش‌بس‌ بوده و این در حالی است که پهپادهای شناسایی و تهاجمی ائتلاف سعودی نیز ۳۴ مرتبه بر فراز استان‌های مأرب، حجه، صعده، لحج و مناطق مرزی به پرواز درآمده‌اند و یکی از این پهپادها اقدام به بمباران منازل غیرنظامیان در منطقه «الوازعیه» کرده است و تاکنون از میزان تلفات این حمله آماری در دست نیست.

در بیست و چهار ساعت گذشته نیز مواضع ارتش و‌ کمیته‌های مردمی یمن‌ نقاط مختلف این کشور از جمله منطقه «الکساره»، «البلق الشرقی» و «صرواح» در استان مأرب واقع در مرکز یمن و مناطق «العریم» و «الشرفه» در استان الجوف واقع در شمال یمن ۲۰ مرتبه هدف حملات توپخانه‌ای و راکتی ارتش ائتلاف سعودی قرار گرفته است. 

علاوه بر اين‌ها شبه‌نظامیان دولت «منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن مستحکمات‌ دفاعی و راه‌های جدیدی در استان مأرب ایجاد کرده‌اند.

۷۵ مورد تیراندازی نیز با سلاح سبک به سوی منازل غیرنظامیان و مواضع نیروهای صنعاء  در استان‌های تعز، مأرب، صعده، الضالع، حجه و‌ البيضاء  گزارش شده است. 

این خبر را در سبأنت ببینید

برچسب‌ها:

نظر شما