شناسهٔ خبر: 53350462 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سفارش تولید محتوای آموزشی

هم‌اکنون در سراسر دنیا پلتفرم‌ها، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی زیادی در حال فعالیت هستند و هرروزه حجم بسیار زیادی از محتوا در آن‌ها منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

هم‌اکنون در سراسر دنیا پلتفرم‌ها، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی زیادی در حال فعالیت هستند و هرروزه حجم بسیار زیادی از محتوا در آن‌ها منتشر می‌شود. احتمالاً این محتوا توسط خود صاحب رسانه، کارمند تولیدکننده محتوا، فریلنسر و یا شرکت خدمات تولید محتوا ایجاد می‌شود که درهرصورت رعایت یک سری نکات در آن اهمیت بالایی دارد. این مقاله شامل مهم‌ترین نکات هنگام سفارش تولید محتوا و ویژگی‌های یک محتوای ایده‌آل است.

نکات مهم سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

برای صاحب یک وب‌سایت، پیج اینستاگرام و... که درزمینه‌های مختلفی برای آن محتوا سفارش می‌دهد‌، توجه به یک سری نکات در هنگام سفارش تولید محتوا بسیار مهم است.این نکات عبارت‌اند از:

  • رعایت استاندارد
  • توجه به جنبه‌های روانشناسی
  • نوشتن به زبان حوزه
  • بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو
  • رفع نیاز کاربر

شرکت خدمات محتوا که از آن محتوا سفارش داده می‌شود باید به نکات بالا در تولید محتوا توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رعایت استاندارد در تولید محتوا

وقتی ما یک محتوا به زبان فارسی، انگلیسی یا هر زبان دیگری تولید می‌کنیم باید آن را به لهجه‌های آن زبان بنویسیم. برای این کار لازم است از زبان رسمی و زبان کتابی آن زبان استفاده کنیم. به کاربرد واژه‌های محلی، ناشناخته و مبهم در تولید محتوا به‌خاطر اینکه مخاطبین یک رسانه ممکن است در گسترده وسیعی از یک کشور یا حتی در کل جهان باشند یک اشتباه بزرگ است که باید هنگام سفارش تولید محتوا، سفارش‌دهنده و سفارش‌گیرنده به آن دقت کند.

توجه به جنبه‌های روانشناسی

سفارش تولید محتوا

یکی‌دیگر از نکات مهمی که باید در سفارش تولید به آن دقت شود، توجه به جنبه‌های روانشناسی تولید محتوا است. نویسنده یا تولیدکننده محتوا باید به‌صورت سطحی هم باشد باید به ذهنیت مخاطبین هدف آن محتوا آشنا باشد. بنابراین نوشتن به زبانی نرم و لطیف فارغ از هرگونه ابهام، کنایه و توهین به ملیت‌ها یا اقوام دیگر یکی از ویژگی‌های کار تولید محتوا است که رعایت آن بسیار حائز اهمیت است. 

نوشتن به زبان حوزه کاری

زبان حوزه‌های کاری در تمام زبان‌های دنیا وجود دارد. زبان یک حوزه طنزگونه با زبان یک حوزه علمی کاملاً فرق دارد. اگر شخصی درزمینهٔ مقالات عملی و پژوهشی تحقیق می‌کند و محتوا تولید می‌کند، باید با لحنی رسمی و حرفه‌ای محتوا بنویسد. در غیر این صورت ممکن است کاربر و کسی که از وبلاگ و یا شبکه اجتماعی شما دیدن می‌کند، محتوای شمارا نخواند و زود از آن بگذرد. به همین دلیل نویسنده یا هرکسی که محتوا تولید می‌کند باید در هر حوزه‌ای که کار می‌کند، باید دایره لغات خود را در این زمینه ارتقا دهد و با زبان خود افرادی که چنین محتوایی را جستجو می‌کنند، محتوا تولید کند.

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا سئو محتوا

یکی‌دیگر از نکات مهم هنگام تولید محتوا توجه به سئو محور بودن آن است. این‌گونه محتوا مخصوصاً برای پست‌های وبلاگی و مقالات بسیار اهمیت دارد. توجه به این نکته در سفارش تولید محتوا بسیار اهمیت دارد. فرد انجام‌دهنده تولید محتوا یا شرکت خدمات تولید محتوا باید محتوا را مخصوصاً محتوای وب‌سایت را بر اساس استانداردهای موتور جستجو بنویسد. محتوا باید محتوایی کاربر محور و بهینه‌شده باشد. بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو یک امر لازم و ضروری برای وب‌سایت‌های محتوا محور است. چه یک محتوا به زبان انگلیسی چه زبان فرانسوی و هر زبان دیگری نوشته شود باید آن محتوا برای موتور جستجو بهینه شود. مهم‌ترین نکاتی که در تولید و سئوی محتوا باید تولیدکننده محتوا به آن دقت کند عبارت‌اند از :

سفارش تولید محتوا

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • نوشتن محتوایی کاربرپسند و مبنی بر کلمات کلیدی
  • استفاده صحیح از متا تگ‌های مهم
  • توجه به خوانایی محتوا
  • لینک‌سازی داخل

تحقیق کلمات کلیدی

اگرچه تحقیق کلمات کلیدی در هنگام سفارش تولید محتوا به عهده تولیدکننده محتوا نیست اما آگاهی از آن نیز فارغ از لطف نیست و بعضی از شرکت‌های خدمات تولید محتوا نیز آن را انجام می‌دهند. قبل از اینکه هر محتوایی نوشته شود، تحقیق کلمات کلیدی لازم است. یک تولیدکننده محتوا باید بداند که مردم در مورد چه چیزی جستجو می‌کنند و چه می‌خواهند. باید برای هر محتوایی که تولید می‌شود فهرستی از کلمات کلیدی شامل :

  • کلمه کلیدی اصلی
  • کلمات کلیدی فرعی
  • کلمات کلیدی دم‌دراز

در بدنه محتوا وجود داشته باشد و محتوا بر اساس آن نوشته و بهینه شود. در سفارش تولید محتوا باید بسیار به کلمات کلیدی و محتوایی که برای آن نوشته می‌شود دقت شود، زیرا موتور جستجو در صورت استفاده از کلمات کلیدی به شیوه صحیح محتوای را بهتر درک می‌کند.

خلق محتوایی کاربرپسند و مبنی بر کلمات کلیدی

کاربرپسندی و کاربردی بودن محتوا در سفارش تولید محتوا بسیار مهم‌تر از بهینه کردن آن برای موتور جستجو است. اما درعین‌حال بدون بهینه‌سازی افراد کمتری آن را می‌بینند. بااین‌حال محتوا باید مبنی بر کلمات کلیدی ساختی شود و این شامل:

سفارش تولید محتوا

  • استفاده از کلیدواژه اصلی در عنوان، بدنه اصلی و... محتوا
  • استفاده از کلمات کلیدی فرعی و دم‌دراز در عنوان، زیر عنوان و بدنه اصلی محتوا
  • استفاده از ویدیو، صوت ، تصویر و... در محتوا همراه با بهینه‌سازی آن‌ها

محتوایی که تولید می‌شود باید کاملاً کاربرپسند باشد و به دغدغه و سؤال‌های کاربر پاسخ دهد. این‌ یک اصل مهم در تولید محتوا و در سفارش تولید محتوا است.

استفاده صحیح از متا تگ‌ها

متا تگ‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند که محتوای ما را به بهترین شکل ممکن درک کنند. بنابراین در تولید محتوای وب‌سایت لازم است که از متا تگ‌های به شیوه اصولی استفاده شود. نکات زیر در این رابطه از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

  • استفاده از کلمه کلیدی در متا تگ عنوان
  • استفاده از کلمه کلیدی در متا تایتل
  • استفاده از کلمات کلیدی درعنوان‌ها و زیرعنوان‌ها
  • استفاده از کلمات کلیدی در متن جایگزین تصاویر

سفارش تولید محتوا

لینک‌سازی داخلی

یکی از فاکتورهای مهم سئو و بهینه‌سازی محتوا، ارتباط معنایی محتوا با هم‌دیگر است که از طریق لینک‌سازی داخلی انجام می‌گیرد. تولید محتوای باقابلیت انعطاف‌پذیری برای لینک‌سازی داخلی یک اصل مهم در سفارش تولید محتوا است، زیرا هم قدرت صفحه را افزایش می‌دهد و هم به صفحات دیگر قدرت می‌بخشد. علاوه‌براین به تجربه کاربری بهتر کمک می‌کند و یا مدت زمان ماندگاری کاربر را بالاتر می‌برد.

تولید محتوای متنی چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

در قدم اول، بهتر است توضیحات کلی پیرامون چیستی تولید محتوا و لازمه حضور آن در کسب‌وکارتان دریافت کنید، در حقیقت به سبک محتوایی که با چیدمان حرفه‌ای و اصولی کلمات در کنار یکدیگر خلق می‌شود، تولید محتوای متنی می‌گویند. این روزها هر کسب‌وکار اینترنتی برای رشد وب سایت خود، به خدمات تولید محتوا نیاز دارد و در این میان تولید محتوا رپورتاژ آگهی برای داشتن یک کمپین رپورتاژ آگهی موفق و حرفه‌ای جزو واجبات است که باید آن را جدی بگیرید.

رفع نیاز کاربر

به‌جرئت می‌توان گفت مهم‌ترین اصل در تولید محتوا رفع نیاز کاربر است. یک تولیدکننده محتوا باید بداند برای چه چیزی می‌نویسد و آیا اصلاً لازم است چنین محتوایی بنویسد؟ البته توجه به چنین نکته‌ای قبل از این‌که وظیفه تولیدکننده محتوا باشد وظیفه سفارش‌دهنده محتوا است. به‌هرحال در نوشتن یک محتوا باید تمرکز اصلی کار روای پاسخ به نیاز کاربر باشد و این یک اصل غیرقابل تغییر است. محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که کاربر را قانع کند و علاوه‌بر پاسخ به نیاز اصلی کاربر به نیازهای احتمالی آن نیز پاسخ بدهد. در غیر این‌صورت صفحه چنین محتوایی با بانس ریت بالا، نظرات منفی و... مواجه خواهد شد.

نتیجه‌گیری

کار تولید محتوا حساس است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا اساساً اعتبار یک برند به محتوای آن وابسته است. در هنگام هرگونه سفارش تولید محتوا توجه به یک سری فاکتور اهمیت زیادی دارد، ازجمله مهم‌ترین این فاکتورها عبارت‌اند از لحن ساده و رعایت استانداردهای موجود برای تولید محتوا، رفع نیاز کاربر، کاربرپسند بودن و... محتوا باید به‌گونه‌ای تولید شود که انگار برای همه مردم دنیا تولیدشده و فارغ از هرگونه ابهام باشد. همچنین توجه به جنبه‌های عمومی روانشناسی نیز در تولید محتوا اهمیت زیادی دارد. برای سفارش تولید محتوا لازم است که یا یک تولیدکننده باتجربه محتوا استخدام شود و یا از یک شرکت معتبر خدمات تولید محتوا در این زمینه استفاده شود.

منبع:تسمینو پلتفرم خرید رپورتاژ آگهی

نظر شما