شناسهٔ خبر: 53314923 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس

بررسی همگروه های ایران در جام جهانی؛ انگلیس و آمریکا زیر ذره بین

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه B قرار گرفت و مقابل انگلیس و آمریکا بازی می کند.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران پس از قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حریفانش را در این رقابت ها شناخت و به مصاف انگلیس، آمریکا، ولز یا برنده دیدار اسکاتلند و اوکراین خواهد رفت. گروه B یکی از جذاب ترین گروه های جام جهانی است. 

شاگردان دراگان اسکوچیچ در نخستین روز جام جهانی (بیست و یکم نوامبر) برابر انگلیس قرار می گیرند. آخرین باری که سه شیر در این رقابت ها در روز افتتاحیه بازی کرد به سال ۱۹۹۶ برمی گردد. این موضوع کمی انگلیسی ها را نگران کرده است چون لیگ برتر این کشور تنها هشت روز پیش از این دیدار متوقف می شود. به همین خاطر گرت ساوت گیت فرصت کمی برای آماده سازی تیمش خواهد داشت. دو تیم ایران و انگلیس تاکنون با هم در جام جهانی روبرو نشدند و تنها تقابل سه شیر با تیم آسیایی به دیدار برابر کویت در سال ۱۹۸۲ برمی گردد. 

تیم گرت ساوت گیت که به تازگی نایب قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ را تجربه کرده است در مرحله مقدماتی نتایج درخشانی کسب کرد. هشت پیروزی و دو تساوی به دست آورد و بدون شکست توانست ۳۹ گل به ثمر برساند و تنها سه گل دریافت کرد. انگلیس در کنار بازیکنان جوان از مهره های با تجربه بهره می برد و می داند که تجربه در این رقابت ها اهمیت زیادی دارد. هری کین ستاره این تیم در کنار بازیکنان دیگری همچون رحیم استرلینگ، میسون مونت، فیل فودن و ترنت الکساندر آرنولد، انگلیس را به یکی از مدعیان قهرمانی تبدیل کرده است. تیم ساوت گیت منسجم است و به خوبی از ضربات آزاد استفاده می کند اما ضعف این تیم عبور از دفاع تیم هایی است که بسته بازی می کنند. 

ایران پس از بازی با برنده پلی اف اروپا به مصاف آمریکا می رود. تقابل این دو تیم به خاطر اختلافات سیاسی که دو کشور دارند همیشه جذاب است. آن ها پیش از این در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه برابر هم قرار گرفتند که در آن دیدار تاریخی ایران ۲ بر یک پیروز شد. آمریکا در هفته ای که گذشت با پیروزی ۵ بر یک مقابل کانادا توانست حضورش را در مرحله نهایی قطعی کند. گرگ بلهاتر از بازیکنان جوان و مستعدی همچون کریستین پولیسیچ، سرجینیو دست، آرانسن و وستون مک‌کنی بهره می برد.  مهاجم های آمریکا می توانند برای هر دفاعی دردسرساز شوند چون در انتخابی جام جهانی ۲۱ گل به ثمر رساندند. آمریکا که یازدهمین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد به دنبال صعود از مرحله گروهی و سپس ثبت بهترین عملکرد خود در تاریخ این رقابت ها خواهد بود. 

نظر شما