شناسهٔ خبر: 53313775 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

انصارالله از آتش‌بس 2 ماهه و رفع محاصره از فرودگاه صنعا و بندر الحدیده استقبال کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت صنعاء، از اعلام آتش‌بس دو ماهه در یمن و بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده و رفع محاصره از یمن استقبال کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از المیادین، عبدالسلام در صفحه توئیتر خود نوشت که به مناسبت این آتش‌بس، تمامی عملیات‌های نظامی نیز متوقف خواهند شد.

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن شامگاه جمعه گفت که طرف‌های درگیر در یمن درباره توقف همه عملیات نظامی هوایی، زمینی، دریایی در داخل یمن و عملیات‌های برون مرزی توافق کردند. به گفته وی دو طرف درباره ورود کشتی‌های سوخت به بنادر الحدیده و پروازهای تجاری به و از فرودگاه صنعاء به مقاصدی معین در منطقه توافق کردند.

دولت نجات ملی یمن در صنعاء سه روز به ائتلاف سعودی برای پایان دادن به تجاوز و محاصره علیه یمن مهلت داده بود که این مهلت شامگاه چهارشنبه به پایان رسید.

در همین حال ائتلاف سعودی شامگاه سه شنبه از توقف عملیات نظامی در یمن خبر داد و مدعی شد که در پاسخ به دعوت شورای همکاری و به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای رایزنی‌های ریاض و ایجاد صلح، عملیات نظامی علیه یمن را متوقف کرده است.

این خبر را در المیادین ببینید

نظر شما