شناسهٔ خبر: 53289935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

برای تحقق شعار سال؛

ستاد اقتصاد دانش‌بنیان تا پایان فروردین در آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به شعار سال رهبری یعنی تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اظهار داشت: برای تحقق شعار سال، ستاد اقتصاد دانش‌بنیان تا پایان فروردین امسال در استان تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، غلامرضا منصورفر در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال رهبری یعنی تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اظهار داشت: برای تحقق شعار سال، ستاد اقتصاد دانش‌بنیان تا پایان فروردین امسال در استان تشکیل می‌شود.

وی از وجود ۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در سطح آذربایجان‌غربی خبر داد و بیان کرد: متاسفانه وضعیت این شرکت‌ها از لحاظ کمی قابل قبول نبوده چون از لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و وسعت فعالیت آنها نسبت به آمار کشوری که ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت است وضعیت مطلوبی ندارد و باید برای جبران کم‌کاری سالیان گذشته، تعداد این شرکت‌ها دو برابر شود و از سوی دیگر پارک علم و فناوری امسال باید به حوزه صنایع خلاق ورود کند.

منصورفر بر انجام کارهای فرهنگی در پارک علم و فناوری تاکید کرد و اظهار داشت: باید مردم و مسئولان بدانند که نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان، حرف نخست را در توسعه استان و منطقه می‌زند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری از واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و باید موانع و مشکلات این شرکت‌ها از میان برداشته شود افزود: سال گذشته مبلغ ۳۵میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت‌ها پرداخت شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری در تلاش برای تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه است اظهار داشت: همچنین باید نقش کلیدی در کمک به حضور فعال این شرکت‌ها در سطح ملی و جهانی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما