شناسهٔ خبر: 53289900 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روزنامه رای الیوم در تحلیلی نوشت:

مارس سیاه اشغالگران؛13 کشته در یک ماه/ فلسطینی ها متحد شده اند

عملیات های استشهادی اخیر فلسطینی ها ثابت کرد که ملت فلسطین در دو سمت خط موسوم به خط سبز متحد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در تحلیلی به سه عملیت استشهادی در سرزمین های اشغالی پرداخت و نوشت: سران رژیم اشغالگر در دو سطح امنیتی و سیاسی بر سر این مساله همصدا شده اند که این رژیم یکی از سخت ترین دوران های خود را به دلیل عملیات های استشهادی پشت سر می گذارد. عملیات هایی که به ادعای «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم اشغالگر«تروریسم عربی» آن را انجام داده است. این ادعاهای بنت در واکنش به عملیات شهر«بنی براک» واقع در مرکز سرزمین های اشغالی در روز گذشته و کشته شدن 5اسرائیلی و زخمی شدن شماری دیگر مطرح شده است. جالب اینجاست که بنت که یک راستگرای افراطی است برای نخستین بار از اصطلاح تروریسم عربی و نه تروریسم فلسطینی (همانطور که اشغالگران مدعی هستند) استفاده کرد. امری که رژیم اشغالگر را به نقطه صفر بر می گرداند:جنگ باز میان اسرائیل و عرب ها.

در تلاشی بیهوده و ناامیدانه برای توجیه شکست شاباک در هشدار نسبت به عملیات یا آگاهی از هر گونه چیزی در ارتباط با آن یا در ارتباط با دو عملیات«بئر السبع» و «الخضیره»، «عاموس هارئیل»تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه عبری هاآرتس به نقل از منابع بلندپایه در تل آویو گفت که ترسی که دستگاه امنیتی از اقدام دیگر فلسطینی ها در «تقلید» از مجریان عملیات های سابق، روز گذشته در بنی براک، جامه عمل پوشید. وی در عین حال تأکید کرد که عملیات روز گذشته تأکیدی بر این است که این گونه عملیات ها از داخل خط سبز به «جنین» در کرانه باختری منتقل شده است به عبارتی دیگر عملیات ثابت کرد که ملت فلسطین در دو سمت خط موسوم به خط سبز متحد شده است.

این تحلیلگر که یکی از بوق های دستگاه امنیتی اسرائیل است، مجبور شد اعتراف کند که افرادی که آن ها را خرابکار توصیف می کند، چند گام از دستگاه امنیتی رژیم اشغالگر جلوتر رفتند و این مساله به ادعای وی باعث می شود که فشارهای اسرائیلی ها بر دولت این رژیم برای اقدام به واکنش سریع و بسیار قاطع بیشتر شود.

در همین راستا «طال لیف» تحلیلگر امور نظامی در روزنامه معاریف تأکید کرد که عملیات بنی براک دشوارترین حادثه در ماه مارس است؛ دورانی که سمبل مرگبار دوران عملیات ها در سراسر سرزمین های اشغالی است. وی تأکید کرد که طی این ماه 13 نفر کشته شدند که در میان آنها عناصر نیروهای امنیتی دیده می شود. این تلفات در ده عملیاتی بوده است که در منطقه قدس و شماری از شهرها در سراسر سرزمین های اشغالی از جمله بئرالسبع،الخضیره و بنی براک رخ داده است.

این تحلیلگر تأکید کرد که مرگبارترین عملیات در میان سلسله عملیاتی که تا کنون اتفاق افتاده است عملیات«بنی براک» بوده است و مجری این عملیات از ساکنان مناطق فلسطینی بوده است.وی تصریح کرد که قبل از عملیات مرگبار در بئر السبع،الخضیره و بنی براک چندین عملیات در منطقه قدس رخ داده است که برخی توسط افرادی از ساکنان شرق قدس و برخی دیگر فلسطینی هایی از ساکنان کرانه باختری  انجام شده است. در ابتدای ماه مارس عملیات حمله با چاقو در ایست بازرسی «حیزا» در کرانه باختری رخ داد.

در ارتباط با آن چه در بالا گفته شد«نداف ایال» تحلیلگر سیاسی در روزنامه یدیعوت آحارنوت عبری گفت که عملیات بنی براک که در آستانه احیای سالروز«روز زمین»(که مصادف با امروز چهارشنبه 30 مارس است) رخ داده است به شکل قاطع تأکید می کند که سازمان های اسلامی فلسطینی تلاش می کنند که رویارویی فراگیر با اشغالگران را طی ماه رمضان و عید پاک یهودی ها و مسیحی ها شعله ور کنند.

این تحلیلگر به نقل از یک منبع رسمی بسیار بلندپایه گفت که دستگاه امنیتی رژیم اشغالگر نگران آن است که جنبش جهاد اسلامی به مجریان عملیات های بئر السبع و الخضیره که از «اعراب اسرائیل» هستند ملحق شود و محور رایزنی هایی که در روزهای اخیر داخل دستگاه امنیتی صورت گرفته است درباره راه های جلوگیری از این اتفاق بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما