شناسهٔ خبر: 53252743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پنجره مهر؛

انجام ۱۷۳۰ عملیات امداد و نجات در سطح کشور در طرح نوروزی

تبریز- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از انجام ۱۷۳۰ عملیات امداد و نجات در سطح کشور در طرح نوروزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی ولی پور با حضور در شهر تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر، آمار عملیات‌های امدادی کل کشور در طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا شامگاه ۶ فروردین ماه را ارائه کرد و افزود: در این مدت ۱۷۳۰ عملیات امداد و نجات در سطح کشور توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است.

ولی پور با اشاره به ظرفیت و توان بالای هلال احمر استان در پاسخگویی به حوادث شمالغرب کشور گفت: طی برگزاری جلسه امروز با استاندار آذربایجان شرقی، مقرر شد با کمک ستاد جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات و مجموعه نمایندگی دولت در استان، آمادگی و توان جمعیت هلال احمر این استان در پاسخگویی به حوادث و سوانح را افزایش دهیم.

وی با بیان افزایش ۷۰ درصدی مأموریت‌های طرح نوروزی در سال جدید خاطر نشان کرد: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین در حال اجرا می‌باشد و تا مورخ ۶ فروردین در مجموع ۱۶ هزار و هفتصد نفر از هموطنان در قالب ۱۷۳۰ مورد عملیات امدادی توسط هلال احمر امداد رسانی شده اند که از این تعداد ۹۲۱ مورد حادثه مربوط به حوادث ترافیکی و مابقی موارد مربوط به حوادثی از قبیل حوادث جوی و کوهستان و ساحلی می‌باشد و استان‌های خوزستان، اصفهان و مازندران به ترتیب بیشترین سهم را در این حوادث دارا بوده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور در پایان ضمن دعوت از مسافرین و رانندگان به رعایت نکات ایمنی در خلال سفرهای نوروزی از عموم مردم خواست با توجه به هشدارهای ایمنی و رعایت قوانین ایمنی منتشر شده از رسانه‌ها، در پیشگیری از آسیب‌های سفرهای نوروزی سهیم باشند.

نظر شما