شناسهٔ خبر: 53249146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فارن پالسی: بن‌سلمان به دنبال انتقام گرفتن از بایدن است

صاحب‌خبر -

شفقنا- مجله فارن پالیسی گزارش داد که عربستان درصدد انتقام از «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به دلیل مواضع غیر دوستانه‌اش در قبال ریاض است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، مجله فارن پالیسی گزارش داد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان در این راستا بر روی «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه حساب باز کرده است.

نویسنده این مقاله اعلام کرد که ریاض برای برآورده کردن خواسته‌های واشنگتن و لندن مبنی بر افزایش تولید نفت عجله‌ای ندارد و در این راستا بهانه پایبندی خود به توافق اوپک پلاس را مطرح می‌کند.

این نویسنده خاطرنشان کرد که محمد بن سلمان آل سعود، حکمران واقعی عربستان بر این باور است که فرصتی برای انتقام از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل اهانت‌های غیر قابل توجیه و مواضع غیردوستانه‌اش وجود دارد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که ولیعهد عربستان از اینکه جو بایدن عربستان را طی کمپین انتخاباتی‌اش یک “کشور سرکش‌” توصیف کرد و گزارشی مبنی بر دست داشتن محمد بن سلمان در کشتن «جمال خاشقجی»، خبرنگار سعودی منتشر شد، ناخرسند است.

علاوه بر آن عربستانی‌ها بر این باورند که کاخ سفید نگرانی‌های آنها در مورد امکان از سرگیری برجام را نادیده می‌گیرد و همچنین با اتخاذ اقداماتی علیه انصارالله در حمله به عربستان مخالف است.

مجله فارین پالیسی همچنین از استاد دانشگاه جورج تاون نقل کرد، عربستان بر روی ولادیمیر پوتین حساب باز کرده است. او همچنین امیدوار است که جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره پیروز شوند و بایدن به یک فرد ناتوان تبدیل شود. بن سلمان معتقد است که در سال ۲۰۲۵، یقینا بایدن و دموکرات‌ها قدرت را از دست می‌دهند اما پوتین همچنان رییس جمهور روسیه باقی خواهد ماند.

خبر را در آرتی عربی می‌توانید ببینید.

نظر شما