شناسهٔ خبر: 53239216 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

جو بایدن با دو وزیر اوکراینی در لهستان دیدار کرد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در جریان سفر به لهستان در نشستی با حضور دو وزیر اوکراینی شرکت کرد.

صاحب‌خبر -

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در جریان سفر به لهستان در نشستی با حضور دو وزیر اوکراینی شرکت کرد.

در این نشست وزرای امور خارجه و دفاع ایالات متحده به همراه همتایان اوکراینی‌ آنها نیز حضور داشته‌اند و آقای بایدن با دمیترو کولِبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز که در شست حضور داشت گفتگویی غیررسمی انجام داد.

این نخستین ملاقات رئیس جمهوری آمریکا با مقامات ارشد اوکراینی پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه به این کشور محسوب می‌شود./یورونیوز

بایدن: از پایبندی به منشور ناتو و حفظ امنیت اروپا کوتاه نمی آییم

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه پوتین در ایجاد اختلاف بین شرق و غرب اروپا شکست خورد، گفت پایبندی واشنگتن به منشور ناتو و تأمین امنیت اروپا، مقدس و کوتاه آمدن از آن غیر ممکن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از سفر به ورشو پایتخت لهستان و دیدار با وزیران خارجه و دفاع اوکراین که با حضور همتایان آمریکایی آنها و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید برگزار شد، گفت: ثبات اروپا برای آمریکا حائز اهمیت است و امکان ندارد اجازه دهیم امنیت اروپا مختل شود.

بایدن ادامه داد: ناتو کاملاً متحد است و هیچ تفاوتی در دیدگاه‌های اعضای آن وجود ندارد. تلاش‌های پوتین برای ایجاد فاصله بین شرق و غرب اروپا شکست خورده است.

وی افزود: آمریکا باید با میزبانی از حدود ۱۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی به نقش خود در قبال بحران انسانی در این کشور عمل کند.

رئیس  جمهور آمریکا اعلام کرد: پایبندی ما به منشور ناتو و تأمین امنیت کشورهای اروپایی مقدس است و امکان ندارد از آن کوتاه بیاییم.

برچسب‌ها:

نظر شما