شناسهٔ خبر: 53233707 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

قیمت و اخبار بیت کوین، نفت و طلا

صاحب‌خبر -

ایسنا نوشت: بازار رمزارزها با صعود بیت‌کوین به ۴۴هزار و ۸۰۰ دلار ارزش بازار ۲ تریلیون دلاری را پس گرفت.

به نقل از کریپتو، طی هفته گذشته بیت‌کوین افزایش قیمت ثابتی را به ثبت رسانده که منجر به جهش مجدد بازار ارزهای دیجیتال شده و مجموع سرمایه آن توانسته است ارزش ۲ تریلیون دلاری پیشین خود را پس بگیرد و این صعود همچنان ادامه دارد.

بیت‌کوین پس از عبور از مرز ۴۰هزار دلار در هفته قبل، به حرکت صعودی قوی خود ادامه داد و اکنون فاصله‌ای بالاتر از محدوده ۳۴هزار تا ۴۴هزار دلاری را که از ابتدای سال در آن معامله می‌شد، ایجاد کرده است.

کل بازار ارزهای دیجیتال هم‌زمان با صعود بیت‌کوین افزایش‌هایی را ثبت کرده است زیرا تقریبا تمامی ۲۰ ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار، در زمان انتشار این مطلب همگی با رنگ سبز معامله می‌شدند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۹۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۳۲ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۲.۳۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷.۴۹ میلیارد دلار است که ۱۶.۶۳ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۰.۹۲ میلیارد دلار است که ۱۲.۴۹درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۱.۷۱ میلیارد دلار است که ۸۱.۹۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۷:۴۵ صبح به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۴۴ هزار و ۳۵۳.۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۳۳ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳ هزار و ۱۰۶.۷۳دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۱ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۴۰۸.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۲ درصد افزایش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۹۸.۲۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:۵.۰۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۷۹ درصد افزایش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۷۹ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۸۲۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۸ درصد افزایش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۲۰.۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۸۶ درصد افزایش

۹ – یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۱۹ درصد افزایش

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۲۹۱,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۹۵۳.۷۹ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۴,۰۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۱۹,۹۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۳,۲۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۱,۳۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۴,۳۳۰,۰۰۰ رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۲۶۲,۳۰۰ ریال رسید. همچنین قیمت هر یورو به ۲۹۰,۰۳۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۴۴,۷۲۰ ریال رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت انرژی عربستان سعودی شب گذشته از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو خبر داد. این وزارتخانه اعلام کرد که پالایشگاه فرآورده‌های نفتی در جده و المختاره در جازان با موشک مورد حمله قرار گرفتند. وزارت انرژی این کشور افزود: عربستان مسئولیتی در قبال کمبود نفت با توجه به حملات مداوم نخواهد داشت.

همچنین منابع نظامی و آگاه گزارش دادند که تاسیسات آرامکو در جده به صورت کامل سوخته و آتش‌سوزی به شکل بی‌سابقه‌ای روی داده. به گونه‌ای که آتش‌سوزی در مخازن و تاسیسات سوخت باعث از بین رفتن کل تاسیسات شده است (ایرنا).

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی این حمله که از سوی نیروهای یمنی انجام شده، قیمت نفت افزایش یافت. در لحظه تنظیم این خبر قیمت هر بشکه نفت برنت، با ۱،۳۶ درصد افزایش به ۱۲۰،۷ دلار رسیده است. نفت سبد اوپک نیز با ۱،۷۸ درصد افزایش با قیمت ۱۱۸،۷ دلار معامله می‌شود.

اما اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر نزولی است. قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر با ۰٫۰۶ درصد کاهش، به ۱۹۵۸ دلار رسیده.

برنامه آرامکو برای افزایش تولید نفت
در پی صعود قیمت نفت به بیش از ۱۰۰ دلار، آرامکو اعلام کرده بود که هزینه هدف‌گذاری شده برای تولید را افزایش می‌دهد.


آرامکوی اعلام کرد درآمد خالص این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ۱۱۰ میلیارد دلار در مقایسه با ۴۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. این شرکت هزینه روی سرمایه‌گذاری و پروژه‌ها را امسال افزایش می‌دهد و به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار در مقایسه با ۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ می‌رساند (ایسنا).

پس از حمله به آرامکو، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد، عملیات سوم در هم شکستن محاصره در عمق خاک عربستان در پاسخ به استمرار محاصره ظالمانه علیه یمن اجرا شد.

او گفت: در این عملیات تاسیسات آرامکو در جیزان و نجران نیز با تعداد زیادی پهپاد هدف نیروهای یمنی قرار گرفتند و این نیروها حملات ویژه بیشتری را علیه بانک اهداف در عملیات لغو محاصره اجرا می‌کنند

همچنین سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: نیروهای مسلح ما در توسعه عملیات‌های نظامی خود تا زمانی که جنگ متوقف شده و محاصره پایان یابد، هرگز تردید نمی‌کنند (ایسنا).

روسیه در حال بررسی ارزهای دیجیتالی به عنوان یکی از راههای پرداخت پول فروش نفت و گاز است.

به گزارش ایسنا، پاول زاوالنی، مدیر کمیته انرژی پارلمان روسیه اعلام کرد کشورهای دوست که نفت از روسیه خریداری می کنند، می توانند پول آن را با استفاده از ارز ملی خود یا ارزهای دیجیتالی پرداخت کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود روسیه از کشورهای غیردوست خواهد خواست پول خرید گاز را به روبل پرداخت کنند.

چین و ترکیه در میان کشورهای دوستی هستند که می توانند از ارزهای ملی خود برای پرداخت پول انرژی روسیه استفاده کنند. زاوالنی همچنین اظهار کرد: ما مدت زیادی است که به چین پیشنهاد کرده ایم پول خرید نفت و گاز به روبل و یوان تسویه شود. ترکیه هم می تواند از لیر و روبل استفاده کند. امکان تجارت با بیت کوین هم وجود دارد.

شبکه بی بی سی به نقل از یک محقق انرژی نوشت: بیت کوین می تواند در پرداخت پول نفت و گاز روسیه، جایگزینی برای ارزهای رایج باشد اما جایگزین بسیار متغیری است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پوتین هفته گذشته اظهار کرده بود تصمیم گرفته ام برای گازی که به کشورهای متخاصم عرضه می‌شود، از روبل استفاده شود. وی همزمان تاکید کرد روسیه به تامین گاز طبیعی مطابق با حجم و قیمت توافق شده ادامه می دهد. دولتهای اروپایی این درخواست را رد و اعلام کردند چنین اقدامی نقض قرارداد خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما