شناسهٔ خبر: 53231365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

المیادین: ارتش یمن، همه تاسیسات آرامکو را اهداف عملیات خود قرار داده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- برخی منابع نظامی تاکید کردند که ارتش یمن تا زمانی که محاصره این کشور برداشته نشود، به حملات خود به اماکن بسیار حیاتی عربستان ادامه خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، شبکه خبری «المیادین» بامداد امروز (شنبه) از برخی منابع خود نقل کرد که عملیات اخیر نیروهای مسلح یمن تحت عنوان «عملیات سوم شکستن محاصره»، از جمله شدیدترین عملیات آنها علیه عربستان سعودی بوده است.

منابع مذکور که هویت آنها فاش نشده، ضمن تایید سوختن کامل تاسیسات شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) در شهر ساحلی جده در غرب این کشور، تاکید کردند که آتش سوزی بی سابقه در مخازن و اماکن سوخت، باعث نابودی همه تاسیسات آن شده است.

منابع نظامی در گفت و گو با المیادین اعلام کردند که در صورت ادامه محاصره یمن، ارتش این کشور طی روزهای آتی به حملات خود به اماکن بسیار حیاتی عربستان ادامه خواهد داد و مصمم است تا تاسیسات حیاتی آرامکو در جده و همچنین بنادر «راس تنوره» در شرق و «رابغ» در غرب این کشور را نابود کند.

این منابع ضمن تاکید بر این که نیروگاه برق منطقه مرزی «صامطه» در استان جازان در جنوب غرب عربستان بر اثر عملیات اخیر نیروهای مسلح یمن از کار افتاده، خاطر نشان ساختند: صنعا تمامی تاسیسات آرامکو را به عنوان اهداف عملیات خود قرار داده و تاکید می کند در صورتی که محاصره عربستان بر یمن برداشته نشود و کشتی های نفتی نیز آزاد نگردند، حملات تا انهدام تاسیسات ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که فرماندهی نیروهای مسلح یمن ساعاتی پیش در بیانیه ای که سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی فرماندهی آن را قرائت کرد، از انجام «عملیات سوم شکستن محاصره» در پاسخ به ادامه محاصره این کشور خبر داده و اعلام کرد که این عملیات به وسیله چند سری موشک های بالستیک و بالدار و هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده است.

فرماندهی نیروهای مسلح یمن در بیانیه خود ضمن اعلام این که برخی اهداف کلیدی و مهم در استان جازان و مناطق «ظهران الجنوب، ابها و خمیس مشیط» در استان عسیر در جنوب عربستان با شمار زیادی موشک بالستیک بمباران شدند، تاکید کرد که برخی تاسیسات حیاتی در شهر ریاض، پایتخت این کشور و تاسیسات آرامکو در جده نیز هدف یک سری موشک های بالدار قرار گرفتند.

این فرماندهی در ادامه نیز، ضمن تاکید بر این که پالایشگاه های راس تنوره و رابغ و شرکت نفتی آرامکو در استان های مرزی جازان و نجران نیز به وسیله شمار زیادی پهپاد هدف قرار گرفتند، خاطر نشان ساخت که نیروهای مسلح یمن حملات بیشتری علیه با هدف پایان محاصره این کشور انجام خواهد داد و تا زمانی که محاصره پایان نیابد و تجاوزگری ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان متوقف نشود نیز، برای گسترش عملیات نظامی خود هیچ گونه تردیدی نخواهند کرد.

خبر اصلی را در المیادین ببینید

نظر شما