شناسهٔ خبر: 53230019 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ارتش یمن از حمله گسترده موشکی و پهپادی به جنوب عربستان خبر داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی و پهپادی به اهدافی در جنوب عربستان خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، یحیی سریع در صفحه توئیتر خود نوشت که در پاسخ به محاصره یمن در آغاز هشتمین سال تهاجم به این کشور، «اهداف حیاتی و مهمی» در مناطق جیزان، «ظهران، «ابها»، و «خمیس مشیط» با  موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفته است. به گفته وی تأسیسات شرکت نفتی آرامکو در مناطق «جیزان» و «نجران» نیز با تعداد زیادی پهپاد مورد اصابت قرار گرفته است. او تأکید کرد که این گونه حملات تا شکست محاصره یمن ادامه خواهد داشت.

امروز همچنین «ترکی المالمی» سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری ریاض علیه یمن، در یک کنفرانس خبری گفت که ارتش و انصارالله یمن امروز (جمعه) ۹ پهپاد انتحاری به سمت خاک عربستان به پرواز در آورده‌اند. او ادعا کرد که همه این پهپادها رهگیری و منهدم شده‌اند.

رسانه‌های عربستانی نیز ساعاتی پیش اعلام کردند که پدافند هوایی سعودی، یک موشک بالستیک یمن را رهگیری و منهدم کرده است. شبکه خبری الجزیره هم به نقل از ائتلاف سعودی، از اصابت یک راکت به نیروگاه برق در استان «صامطه» در جنوب عربستان خبر داده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

این خبر را در المسیره ببینید

نظر شما