شناسهٔ خبر: 53199804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در ادامه روند خفت بار سازش و عادی سازی روابط با اشغالگران برگزار شد؛

دیدار السیسی، بنت و بن زاید در شرم الشیخ

نشست سه جانبه میان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه شرم الشیخ مصر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از شبکه المیادین، ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز سه شنبه در شرم الشیخ با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد.

 

این بیانیه افزود در این دیدار، السیسی و بنت و بن زاید به تبادل دیدگاه درباره برخی مسائل منطقه ای و بین المللی پرداختند.

 

این بیانیه ادامه داد پیامدهای تحولات بین المللی به ویژه در ارتباط با انرژی و ثبات بازارها و امنیت غذایی از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود.

 

رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع دیپلماتیک مصری گزارش داده بودند که این نشست بر سه مساله شامل پیشرفت در مذاکرات هسته ای در وین و نیاز به ایجاد جبهه مشترک برای مخالفت با توافق، مسائل مربوط به سوریه در پی نشست بن زاید و بشار اسد رئیس جمهور سوریه در هفته گذشته در امارات و ادامه عملیات نظامی روسیه در اوکراین و پیامدهای آن به ویژه در زمینه انرژی تمرکز خواهد داشت.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در سفری که رسانه ای نشد، وارد شرم  الشیخ شد تا با رئیس جمهور صر دیدار کند، این دومین دیدار بنت و السیسی طی شش ماه اخیر به شمار می رود.

 

حاکمان امارات، بحرین، سودان و مغرب در آخرین ماههای ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرده و توافق عادی سازی کامل روابط را امضا کردند که موجی از خشم و نفرت در میان مسلمانان به ویژه فلسطینیان به وجود آورد، مصر هم از زمان انور سادات رئیس جمهور اسبق این کشور معاهده ننگین کمپ دیوید را با رژیم صهیونیستی امضا کرده است.

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما