شناسهٔ خبر: 53187436 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حمایت اربیل از عربستان سعودی مقابل یمن

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق واکنش صنعاء به حملات عربستان سعودی را محکوم کرد و مدعی شد که حملات انصارالله یمن به عربستان، هدفش «بی‌ثبات‌سازی منطقه» است.

صاحب‌خبر -

«مسرور بارزانی» روز یکشنبه (دیروز) حملات پهپادی صنعاء به اهدافی در عربستان سعودی را که در واکنش به حملات عربستان به یمن صورت گرفت، محکوم کرد. 

​به گزارش فارس، بارزانی بدون اشاره به کشته شدن دهها یمنی در حملات بی‌وقفه ائتلاف سعودی-اماراتی، واکنش ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ریاض را «محکوم» کرد و در توییترش نوشت: «حملات امروز به پادشاه عربستان سعودی را محکوم می‌کنم. هدف این حملات مکرر به تأسیسات زیرساخت مدنی و حیاتی، بی‌ثبات‌سازی منطقه [غرب آسیا] است». 

این مقام کردستان عراق ضمن حمایت از عربستان سعودی و نادیده گرفتن جنگ هفت ساله این کشور علیه مردم یمن نوشت: «همبستگی کامل خود با مردم  و دولت پادشاهی عربستان سعودی را اعلام می‌کنیم». 

روز یکشنبه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چارچوب پاسخ به حملات نظامی عربستان سعودی، شماری از تأسیسات مهم سعودی را در چند منطقه مختلف با پهپاد و موشک هدف قرار داد و هشدار داد که در صورت ادامه تجاوز، حملات نیز ادامه خواهد یافت. 

نظر شما