شناسهٔ خبر: 53169476 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک کاروان نظامی ارتش آمریکا از سوریه وارد عراق شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- به گفته منابع نظامی و محلی در استان الحسکه سوریه به خبرگزاری سانا، یک کاروان نظامی و لجستیکی ارتش آمریکا با عبور از مرز عراق وارد شمال این کشور شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، این کاروان نظامی متشکل از 52 کامیون حامل تجهیزات نظامی بوده که با عبور از گذرگاه الولید وارد خاک عراق شده است. دولت سوریه این گذرگاه را غیر قانونی می‌داند، گذرگاهی که به دست ارتش آمریکا دایر شده است.

به گفته منابع آگاه به خبرگزاری سانا، محموله این کاروان، تجهیزاتی است که در خلال حملات راکتی و خمپاره‌ای یک ماه گذشته به پایگاههای آمریکایی در شمال شرق سوریه و شرق فرات آسیب دیده‌اند. در ۱۲ اسفند ماه میدان‌های نفتی و گازی «کونیکو» و «الجفره» در استان دیرالزور در شرق سوریه که ارتش آمریکا از آن به عنوان پایگاه‌های خود استفاده می‌کند،  هدف حمله راکتی قرار گرفت و خسارت‌های مادی زیادی بر جای گذاشت.

در ادامه این خبر آمده است که همزمان خودروهای نظامی ارتش آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد نیز این کاروان را همراهی می‌کردند. هفته گذشته در سیزدهم ماه جاری میلادی نیز ۶۵ کامیون و تانکر حامل بار گندم و نفت از سوریه وارد عراق شد. یک روز قبل از آن نیز ۲۴ تانکر حامل نفت سرقتی سوریه از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید»  وارد خاک عراق شده بود.

حضور و فعالیت ارتش آمریکا در شمال شرق و جنوب شرق سوریه در حالی ادامه دارد که «مک مکنزی» فرمانده سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا «سنت‌کام» شب گذشته در آخرین نشست خبری خود در این سمت گفت که نمی‌داند ارتش آمریکا تا چه زمانی در سوریه باقی خواهد ماند و این مسأله به تصمیم‌گیران در واشنگتن طبق اوضاع میدانی بستگی دارد.

این خبر را در سانا ببینید

نظر شما