شناسهٔ خبر: 53150741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سرعت باد در جزایر غربی هرمزگان به 65 کیلومتر بر ساعت می رسد

موج نیوز

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرده است سرعت وزش باد در سواحل و جزایر غربی استان، گاهی به بیش از 65 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج، گاهی به بیش از 2/5 متر خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، بنابراعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی امروز جمعه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان با وزش باد شدید جنوب غربی- شمال غربی، مواج و طوفانی خواهد بود.
به گفته اداره کل هواشناسی، سرعت وزش باد در سواحل و جزایر غربی استان، گاهی به بیش از 65 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج، گاهی به بیش از 2/5 متر خواهد رسید.
براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، روز شنبه ضمن کاهش نسبی سرعت وزش باد در تنگه هرمز، در سایر نقاط، وزش باد شدید و مواج بودن دریا تداوم خواهد داشت.
گفتنی است که در صبح یکشنبه، به تدریج از سرعت وزش باد در دریای عمان و خلیج فارس نیز کاسته خواهد شد و در برخی از مناطق ساحلی و جزایر استان، وقوع گرد وخاک و کاهش موقت دید افقی دور از انتظار نیست.
اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طی امروز کاهش 1 تا 2 درجه ای دما در طول روز مورد انتظار است، اما از روز یکشنبه هفته آینده مجددا  افزایش 2 تا 5 درجه ای دما در اکثر نقاط استان پیش بینی می شود.
باتوجه به صدور هشدار اداره کل هواشناسی هرمزگان، از هرگونه فعالیت شناورهای دریایی سبک اجتناب شود و تمهیدات لازم در بنادر استان، به ویژه بنادر غربی، جهت تردد ایمن دریایی و پیش گیری از وقوع خسارات احتمالی صورت پذیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما