شناسهٔ خبر: 53121315 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

چرا از تتر استفاده می شود

ارز دیجیتال تتر به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا امکان انجام تبادلات بین المللی را آسان نموده و کاربران می توانند با استفاده از این رمزارز اقدام به خرید یک

صاحب‌خبر -

ارز دیجیتال تتر به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا امکان انجام تبادلات بین المللی را آسان نموده و کاربران می توانند با استفاده از این رمزارز اقدام به خرید یک کالا یا سرویس و یا انتقال پول در سطح بین المللی نمایند.

این ارز جزو بهترین استیبل کوین ها با پشتوانه دلار آمریکا شناخته شده است. به این مفهوم که با افزایش و کاهش قیمت دلار قیمت آن تغییر می کند.

این رمزارز در برابر نوسانات بازار رمزارزها در امان بوده و قادر است از دارایی دیجیتال شما در برابر این نوسانات محافظت کند.

در ادامه می خواهیم با اهمیت استفاده از تتر در دنیای رمزارها آشنا شویم.

ساختار و ماهیت رمزارز  Tether

توزیع توکن های رمزارز تتر به صورت کاملا متمرکز انجام می شود. اما به دلیل استفاده از فناوری بلاک چین و قرار گرفتن روی بلاک چین تراکنش های آن همانند بیت کوین غیرمتمرکز است. با این حال نمی توان تتر را یک رمزارز غیرمتمرکز دانست.

تتر در ابتدا روی بلاک چین بیت کوین قرار گرفت. اما به دلیل کاهش میزان کارمزد تراکنش ها روی شبکه های دیگر نظیر اتریوم، ترون، ایاس و الگوراند نیز نصب گردید.

قرار گرفتن این رمز ارز روی شبکه ترون منجر شد هزینه تراکنش آن تقریبا معادل صفر شود.

نقش مهم تتر در بازار کریپتوکارنسی

استفاده از تتر در دنیای ارزهای دیجیتال دارای اهمیت زیادی است. در ادامه با نقش مهم تتر در این بازار آشنا خواهیم شد.

2

بالا بودن میزان حجم معاملات تتر

تتر تنها رمزارزی است که در سایت مرجع کوین مارکت کپ بالاترین حجم معاملات روزانه را در بین رمزارزها حتی بیت کوین داراست. علت آن این است که از این رمزارز به عنوان جایگزین ارزهای فیاتی نظیر دلار با همان میزان ارزش استفاده می شود.

عدم وجود جایگزین مناسب برای تتر

تتر در حال حاضر قدرت بسیار زیادی دارد و یافتن جایگزین مناسب برای این رمزارز دشوار است. زیرا ایجاد یک استیبل کوین مشابه تتر در بازار رمزارزها به زمان زیادی نیاز دارد. در صورتی که پروژه تتر به هر دلیلی با شکست مواجه شد آسیب جدی به اکوسیستم این بازار وارد خواهد کرد. همچینین کلیه سرمایه گذاران به طور کامل دارایی خود را از دست می دهند.

سهولت نگهداری تتر روی والت ها

این رمزارز همانند دیگر رمزارزها نیاز به استفاده از کیف پول هایی برای نگهداری دارد. تعداد زیادی کیف پول از این رمزارز برای نگهداری پشتیبانی می کنند. از مهم ترین آنها می توان به والت های لجر نانو، ترزور، کوینومی، مای اتر والت و تتر والت را نام برد.

سهولت معاملات تتر

تقریبا کلیه صرافی های ارز دیجیتال رمزارز تتر را به فهرست مبادلات خود اضافه کرده اند. این کار امکان انجام معاملات تتر را برای کاربران آسان کرده است. شاید در یک صرافی نتوانید برخی از رمزارزها را برای خرید و فروش پیدا کنید اما به ندرت پیش می آید رمزارز تتر در لیست مبادلات یک صرافی وجود نداشته باشد.

داشتن مزیت های مختلف

قابلیت انتقال رایگان و بدون کارمزد تتر، امکان استفاده از تتر به عنوان یک ارز معمولی، بالا رفتن میزان پذیریش رمزارزها به کمک تتر، امکان دریافت سود و ترید با تتر حفظ امنیت دارایی با خرید و فروش تتر و... از جمله مزیت های مهم رمزارز تتر به شمار می رود.  

پایین بودن کارمزد شبکه تتر

این ویژگی تتر باعث شده تتر جایگزین مناسبی برای انجام پرداخت ها و نقل و انتقالات بین المللی به جای ارزهای فیات باشد.

پشتوانه دلاری تتر

همانطور که قبلا هم گفتیم هر یک از استیبل کوین ها دارای یک پشتوانه بوده و قیمت آنها بر اساس تغییرات آن پشتوانه دچار تغییر می شود. استیبل کوین تتر نیز دارای پشتوانه دلاری است. به این مفهوم که ارزشی معادل یک دلار آمریکا دارد.

کاربردهای فراوان تتر

قابلیت انتقال آسان پول به سراسر جهان، امکان سپرده گذاری و کسب سود، آسان نمودن ترید ارزهای دیجیتال از کاربردهای مهم رمزارز Tether به شمار می روند.

داشتن ویژگی های مهم

پایداری و ثبات ارزش تتر، قابلیت تبدیل آسان به پول نقد، امنیت بالا، داشتن یک پشتوانه مالی قدرتمند و شفافیت مالی جزو ویژگی های مهم این رمزارز محسوب می گردند.

3

تتر ارز اصلی در انجام مبادلات

تمامی افراد فعال در حوزه کریپتوکارنسی از رمزارز تتر به طور دائم استفاده های فراوانی می کنند. همچنین تعدادی از صرافی های معروف ارز دیجیتال مانند بایننس، بیت رک، بیت فینکس و پولو نکس هرگز با ارزهای فیات مانند دلار معامله نمی کنند. بر این اساس لازمه انجام معاملات و تراکنش ها در بازار رمزارزها خرید تتر است.

تمامی موارد مطرح شده در این مطلب نشان دهنده اهمیت استفاده از تتر در دنیای رمزارزهاست. استفاده از تتر به دلیل دارا بودن ویژگی های انحصاری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال از جمله ماهیت، ساختار، مزایا و کاربردهای مختلف اهمیت زیادی پیدا کرده است. قوی بودن پروژه تتر یافتن جایگزین مناسب برای آن را دشوار خواهد کرد. همچنین به دلیل وجود تحریم ها در ایران استفاده از تتر منجر به سهولت جا به جایی و انتقال پول خواهد شد. در واقع با استفاده از تتر می توان محدودیت های موجود را از بین برده و به آسانی با هزینه کمتر و سرعت بیشتری به انجام مبادلات پرداخت.

برچسب‌ها:

نظر شما