شناسهٔ خبر: 53121303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عضو هیات رییسه مجلس در گفت و گو با افکارنیوز:

دولت تقویت برنامه پرتاب ماهواره را اقدامی در جهت تقویت قدرت ملی می‌داند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما شروع اقدامات دولت سیزدهم در راستای توسعه صنعت فضایی را یک شروع خوب قلمداد می‌کنیم و امیدواریم این شروع با همین سرعت و شتاب طی شود.

صاحب‌خبر -

سیدمحسن دهنوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در ارزیابی خود از اقدامات دولت در زمینه توسعه فعالیت‌های فضایی در طول مدت سپری شده بیان داشت: دولت واقعاً چند اقدام مهم را برای توسعه فعالیت فضایی انجام داد.

 

 وی تاکید کرد: مهمترین آن این است که جلسه شورای فضایی کشور که سالیان سال بود برگزار نشده بود با ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد و در این جلسه برنامه توسعه فضایی کشور بررسی شد و این مسئله اتفاق بسیار مهمی بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین ما پرتاب ماهواره جدیدی را در هفته‌های اخیر داشتیم که خود این مسئله اتفاق بسیار مهمی قلمداد می‌شود.

دهنوی تاکید کرد: دولت تقویت پرتاب ماهواره را اقدامی در جهت تقویت قدرت ملی می‌داند.

وی بیان داشت: همچنین دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوبات خوبی برای توسعه صنعت فضایی کشور مدنظر قرار داده است و این مسئله نشان می‌دهد که عزم دولت برای توسعه صنعت فضایی عزم جدی است.

این نماینده مجلس بیان داشت: هم رئیس جمهور و هم وزیر ارتباطات هردو تأکید بر توسعه صنعت فضایی کشور دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما شروع  اقدامات دولت سیزدهم در راستای توسعه صنعت فضایی را یک شروع خوب قلمداد می‌کنیم و امیدواریم این شروع با همین سرعت و شتاب طی شود.

دولت تقویت برنامه پرتاب ماهواره را اقدامی در جهت تقویت قدرت ملی می‌داند

این نماینده مجلس بیان داشت: البته ما هنوز گزارش نظارتی در این موضوع دریافت نکردیم و علت آن هم این است که به هر حال دولت به تازگی شکل گرفته و وزرا مدت زیادی نیست که فعالیت خود را آغاز کرده اند.

دهنوی بیان داشت : حتماً و حتماً این مجلس بیش از دولت قبل، پیگیر موضوعات توسعه صنعت فضایی از این دولت خواهد بود و مطالبات در این بخش را مدنظر قرار خواهد داد.

 

نظر شما