شناسهٔ خبر: 53117093 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رئیس پلیس راهور کشور:

هفته‌ای نیست یک خودرو در تصادفات دچار حریق نشود/ از هر 100 تصادف، ایربگ 93 خودرو باز نمی‌شود

رئیس پلیس راهور کشور گفت: سازمان استاندارد باید بر تولید خودروهای داخلی نظارت کند براساس قانون آن‌ها مسئولیت نظارت را برعهده دارند اما نظارت‌ها بر استانداردهای خودرو کافی نیست.

صاحب‌خبر -

سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور  درباره کیفیت خودروها داخلی، اظهار کرد: برای پلیس آنچه که مهم است اجرای قانون بوده و طرف مردم هستیم. 11 سال تصادفات را تحلیل کردیم که منجر به این شد در سال 99 پراید و 405 را از رده خارج کنیم.

به گزارش برنا، وی گفت: صحبت‌هایی که پیش از این درباره کیفیت خودروهای داخلی گفتم تبلور آن در تصادف بهبهان رخ داد اما تقریبا روزانه این مصیبت را داریم و هفته‌ای نیست که یکی از خودروها در تصادفات دچار حریق نشود یا فردی فوت نکند.

سردار هادیانفر بیان کرد: برخی از خودرو سازها درباره زاویه تصادفات برای باز شدن ایربگ می‌گویند اما ما شاهد هستیم در 100 مورد از تصادفات، شاید 92 و 93 مورد ایربگ باز نشود لذا احساس کردم درباره این موضوع به عنوان یک مسئله ملی حرف بزنم.

رئیس پلیس راهور کشور افزود: رهبر انقلاب همواره درباره حمایت از دولت داخل و مانع زدایی صحبت کردند، اگر مدیران ایران خودرو و سایپا سوال کنید بیشترین کمک را پلیس در شماره گذاری خودروهای آن‌ها داشته است اما دیگر نمی‌توانیم اغماض کنیم.

وی تصریح کرد: قانونگذار تاکید کرده که استانداردهای لازم در تولید خودرو باید رعایت شود و سازمان استاندارد باید نظارت کند براساس قانون آن‌ها مسئولیت نظارت را برعهده دارند اما نظارت‌ها بر استانداردهای خودرو کافی نیست.

 

نظر شما