شناسهٔ خبر: 53110332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

مقام‌های کشوری و لشکری درگذشت آیت الله گرگانی را تسلیت گفتند

مقام‌های کشوری و لشکری، شخصیت‌ها، احزاب و تشکل‌ها درگذشت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله علوی گرگانی روز جمعه به دلیل بیماری، در بخش ویژه بیمارستانی در شهر قم بستری شده بود.

آیت‌اللَّه علوی در خجسته ایّام ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۵۹ق (خرداد ۱۳۱۸ ش) در نجف اشرف، در بیت فضیلت و تقوا زاده شد.

این مرجع تقلید از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی است. علوی گرگانی دارای تألیفات مختلفی است که توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

ساخت مسجد و درمانگاه در گرگان و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات عمرانی وی است.

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی رحلت آیت الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی را تسلیت گفت.

محمدمهدی اسماعیلی در این پیام تصریح کرد: خبر رحلت عالم متقی و مرجع بزرگوار، مرحوم آیت الله العظمی سیدمحمد علی علوی گرگانی موجب تاثر گردید. آن فقیه والامقام، در زمره نسلی از مجاهدان و عالمان دینی بود که محضر اعاظم حوزه های علمیه را درک نموده و از خرمن معرفت آنان خوشه چیده بودند و خود را به زیور علم و تقوا آراستند.

وی افزود: اینجانب فقدان این عالم عامل و انقلابی را که خالصانه در راستای گسترش اهداف الهی انقلاب اسلامی مجاهدت می نمود، به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا که در آستانه میلاد پربرکتش قرار داریم، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، شاگردان، مقلدان و علاقه مندان آن مرحوم، بالاخص بیت مکرم و بازماندگان معزز تسلیت می گویم و از درگاه حضرت احدیت برای روح پرفتوح آن مرجع فقید، علو درجات در اعلی علیین و رحمت واسعه مسالت می نمایم."/فارس

 

پیام فرمانده کل سپاه در پی ارتحال آیت‌الله العظمی علوی گرگانی

در پی ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی، سرلشکر سلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی حسینی گرگانی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه مولمه ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی حسینی گرگانی که عمر مبارک خویش را در مجاهدت برای ترویج علوم و بسط فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سپری کرد ، موجب تأثر و تاسف گردید.

برکات و ثمرات ناشی از تلمذ در محضر مراجع و علمای جلیل القدر به ویژه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)  و  ده ها سال همت و تلاش خستگی ناپذیر  این عالم پارسا و فقیه وارسته در همراهی با امامین انقلاب اسلامی و جهاد خاضعانه و مومنانه در خدمت به انقلاب و نظام  اسلامی و گره گشایی از مشکلات و نیازمندی های مردم و توسعه حوزه های علمیه و تربیت طلاب مبرز ، شخصیت استوار و راهنمای ایشان را برای همیشه فراروی ارادتمندان به مرجعیت و روحانیت معظم قرار داده است.

ضایعه فقدان آن عالم مهذب و مخلص  را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ( ارواحنا فداه )  ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه ،شاگردان ، علاقمندان و مقلدین ایشان به ویژه مردم شریف و قدرشناس استان گلستان ، بیت معظم له و بازماندگان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

از درگاه خدای رحمان و رحیم برای آن فقیه عالیقدر علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای یادگاران و بازماندگان معزز ، صبر جمیل و اجر جزیل طلب می کنم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

آیت‌الله علوی گرگانی تا آخرین لحظه عمرشریف خود دست ازهمراهی با نظام و رهبر انقلاب بر نداشتند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی را تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری به شرح زیر است:

«ارتحال عالم ربانی و فقیه عالی‌مقام،آیت الله العظمی آقای حاج سید محمد علی علوی گرگانی موجب تأثر و تأسف عمیق است.

 آن عالم انقلابی و بصیر در زمره شاگردان و همراهان امام راحل عظیم الشان بودند و تا آخرین لحظه عمرشریف خود دست از حمایت و همراهی با نظام اسلامی و رهبر انقلاب، برنداشتند.

تتبع و تحقیق عمیق علمی،مجلس درس سازنده، حسن سلوک با مردم و مشی متواضعانه و ساده زیستی، اهتمام به تبلیغ دینی در متن مردم، ازجلوه های بارز زندگی پربرکت آن عالم وارسته و پارسا بود.

 اکنون و در روزهای ماه رحمت و رضوان الهی و درآستانه میلاد حضرت ولیعصرارواحنافداه، روح پاک آن فقیه فرزانه و مرجع عالی‌قدر به لقاء الله پیوسته و میهمان اجداد طاهرینش گردیده است.

 اینجانب به نمایندگی از نمایندگان معزز رهبرمعظم انقلاب اسلامی دراستان‌ها و ائمه محترم جمعه کشور و اعضای مکرم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، این حادثه مؤلمه را به پیشگاه حضرت ولیعصرارواحنافداه، و به محضر مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید و حوزه‌های مقدسه علمیه خصوصاً حوزه علمیه قم و به ارادتمندان و علاقمندان و شاگردان به ویژه مردم مؤمن و انقلابی گرگان و بیت شریف آن عالم فرزانه ومتواضع تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.»

رئیس قوه قضائیه ارتحال آیت‌الله علوی گرگانی را تسلیت گفت

رئیس قوه قضائیه در پیامی ارتحال مرجع عظیم‌الشأن آیت‌الله علوی گرگانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی پیامی، ارتحال مرجع عظیم‌الشأن آیت‌الله علوی گرگانی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس قوه قضائیه به شرح ذیل است:

انالله وانا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا

ارتحال مرجع عالیقدر و عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، موجب تأسف و تأثر گردید.

سراسر عمر نورانی و با برکت این فقیه مکتب آل‌الله علیهم‌السلام و عالم برجسته که یکی از چهره‌های مشهور علم و تقوا و فقاهت بودند، همواره منشأ خیر کثیر برای حوزه‌های علمیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران بود.

اینجانب مصیبت فقدان این مرجع عالیقدر را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه و نایب بر حقش حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، مراجع و علمای عظام و فضلای حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان، ارادتمندان و مقلدان ایشان و بویژه به بیت شریف معظم‌له تسلیت می‌گویم و برای ایشان از درگاه خداوند متعال علو درجات و غفران واسعه و برای بازماندگان و منسوبان، اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای

تسلیت سرلشکر باقری به مناسبت درگذشت آیت الله علوی گرگانی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی حسینی گرگانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی حسینی گرگانی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی که در زمره فقهای نامدار و برجسته معاصر به شمار می‌رود، موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب گردید.

آن عالم وارسته از پرچمداران اسلام عزیز و حوزه‌های علمیه شریف و شاگردان حضرت امام (ره) بودند که در بین ارادتمندان خاص حضرات معصومین (علیهم السلام) می‌درخشیدند و با حضور برجسته و مؤثر اجتماعی و سیاسی خود، همواره در صف یاوران رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و پیش برندگی نظام و کشور و نیز حامیان نیازمندان و امور عام المنفعه شهرت داشتند.

اینجانب ضایعه رحلت این فقیه عالیقدر را به محضر مقدس ولی عصر (عج) و نایب برحقش مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان، ارادتمندان و بیت معظم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق تعالی برای آن فقیه فقید علو مقام و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و خاندان مطهرش و برای فرزندان و بازماندگان مکرم و عموم سوگواران، صبر، شکیبایی و سکینه قلبی توأم با ثبات قدم مسئلت می‌کنم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

نظر شما