شناسهٔ خبر: 53105774 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

لیدری «فلزات اساسی» در 1401

علی هدیه * با توجه به رشد اخیر قیمت جهانی فلزات اساسی، از منظر میان‌مدت شاخص فلزات اساسی می‌تواند به عنوان صنعت لیدر برای رشد شاخص در نظر گرفته شود. شاخص فلزات اساسی از خرداد ۱۴۰۰ رشد قیمتی ۴۳ درصدی را در مدت زمان سه ماه رقم زد. پس از آن الگوی اصلاحی ۷ موجی در حال شکل‌گیری است که اکنون موج انتهایی آن در حال تشکیل است.

صاحب‌خبر -

علی هدیه *

 با توجه به رشد اخیر قیمت جهانی فلزات اساسی، از منظر میان‌مدت شاخص فلزات اساسی می‌تواند به عنوان صنعت لیدر برای رشد شاخص در نظر گرفته شود. شاخص فلزات اساسی از خرداد ۱۴۰۰ رشد قیمتی ۴۳ درصدی را در مدت زمان سه ماه رقم زد. پس از آن الگوی اصلاحی ۷ موجی در حال شکل‌گیری است که اکنون موج انتهایی آن در حال تشکیل است.

این موج انتهایی حداقل تا اواسط فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و مهم‌ترین محدوده‌های حمایتی پیش روی آن، سطوح 025/1 و ۱ میلیون واحد است؛ در صورت واکنش مثبت این شاخص به سطوح مذکور، می‌توان خاتمه موج اصلاحی آغازشده از شهریورماه را انتظار داشت.

با خاتمه موج اصلاحی مذکور، موج صعودی جدید شاخص در قالب موج C از الگوی فلت یا زیگزاگ آغاز خواهد شد که مدت زمان رشد آن حداقل به میزان سه ماه خواهد بود. مهم‌ترین محدوده‌های مقاومتی، سطوح 210/1 و 340/1 هزار واحد شناسایی شده است.  این نکته قابل ذکر است که این رشد صرفا مشابه رشد شاخص کل موقت بوده و انتظار شروع روند صعودی جدید را نمی‌توان داشت.

* کارشناس بازار سرمایه

 

نظر شما