شناسهٔ خبر: 53088466 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

واکنش مدیر آکادمی پیکان به نزاع لیگ نوجوانان

انتشار تصاویری از نزاع دسته‌جمعی در دیدار پایانی لیگ نوجوانان میان اعضای دو تیم پیکان و آکادمی کیا جنجال بزرگی را به وجود آورد. ویدئوی این درگیری در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت و موجب ناراحتی اهالی فوتبال شده است. در این شرایط محمدرضا طهماسبی کاپیتان و مدیر سابق تیم فوتبال پیکان که هم […]

صاحب‌خبر -

انتشار تصاویری از نزاع دسته‌جمعی در دیدار پایانی لیگ نوجوانان میان اعضای دو تیم پیکان و آکادمی کیا جنجال بزرگی را به وجود آورد. ویدئوی این درگیری در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت و موجب ناراحتی اهالی فوتبال شده است.
در این شرایط محمدرضا طهماسبی کاپیتان و مدیر سابق تیم فوتبال پیکان که هم اکنون در سمت مدیر آکادمی این باشگاه فعالیت می‌کند، در خصوص درگیری های پیش آمده بعد از دیدار نوجوانان پیکان و آکادمی کیا گفته است: بسیار ناراحتم در روزی که باید بابت قهرمانی در لیگ نوجوانان به جشن و پایکوبی می پرداختیم، شاهد اتفاقات تلخی بودیم. رخ دادن چنین موضوعاتی در فوتبال و به خصوص فوتبال پایه‌ هرگز مورد تایید نیست و ما نیز این مساله را محکوم می کنیم.
او ادامه داد: باشگاه پیکان همواره اخلاق گرایی را سرلوحه کار خود قرار داده و در همه تیم های خود سعی داشتیم از حاشیه دوری کنیم. رویه باشگاه پیکان در حوزه فوتبال پرورش استعدادها و توجه به فوتبال پایه بوده و هست. همین حالا تیم نوجوانان ما قهرمان شده، تیم جوانان و امیدمان نیز در آستانه قهرمانی هستند. بازیکنانی از تیم های پایه فوتبال پیکان رشد کردند و حالا در تیم های بزرگ لیگ برتری توپ می زنند هم برهمگان مشخص هستند. در این شرایط چنین مسائل حاشیه ای را هرگز نمی پذیریم.
کاپیتان و مدیر اخلاق‌مدار سابق تیم فوتبال پیکان همچنین گفت: صحنه هایی که عصر شنبه پیش آمد، آنقدر ناراحت کننده بود که حتی فرصتی برای پرداختن به مقصران این درگیری وجود ندارد. احساس من این است که روح فوتبال آزار دیده و باید بابت این امر از همه اهالی فوتبال عذرخواهی و آرزو کنیم که دیگر چنین مسائلی را در فوتبال شاهد نباشیم.
طهماسبی در پایان افزود: باشگاه پیکان با افرادی که در این درگیری شرکت داشتند، برخورد لازم را انجام خواهد داد. ما از روح جوانمردی حمایت می کنیم و کمیته انضباطی باشگاه برای تنبیه خاطیان اقدام خواهد کرد.

شهرخوردرو ماشین را تنها گذاشت؛
بدترین تیم سال؛ دو سقوط طی دو فصل!
شهرخودرو روز گذشته بعد از ۲۲ هفته توانست شمار امتیازاتش را دو رقمی کند.
به گزارش «ورزش سه»، یکی از اتفاقات هفته بیست و دوم لیگ برتر، دو رقمی شدن شمار امتیازات همه تیم ها با طلسم شکنی شهرخودرو بود. نماینده مشهد که طی ۲۱ هفته تنها ۹ امتیاز کسب کرده بود روز گذشته به یک برد ارزشمند مقابل فجرسپاسی دست یافت.
تقابل شش امتیازی تیم های قعرنشین در هفته بیست و دوم با پیروزی ثانیه های پایانی شاگردان داود سید عباسی همراه بود. آنها با رقم زدن دومی پیروزی فصل خود، شمار امتیازاتشان را به ۱۲ رساندند تا در فاصله هشت هفته تا پایان لیگ بیست و یکم، امتیاز همه تیم ها دو رقمی شود.
تا روز گذشته تیم های شهرخودرو و ماشین سازی تنها تیم‌های دو لیگ برتر و دسته یک بودند که امتیازاتشان تک رقمی بود و رقابت تنگاتنگی برای عنوان بدترین تیم سال داشتند. یک روز بعد از شکست ماشین مقابل مس کرمان، شهرخودرو از سد فجر گذشت تا در فاصله یک هفته تا سال جدید، عنوان بدترین تیم سال به سبزپوشان شهر تبریز برسد. ماشین سازی در حال حاضر بدون برد و با ۶ امتیاز از ۲۱ بازی در قعر جدول لیگ دسته یک حضور دارد. به نظر می رسد که با این روند دومین سقوط تیم تبریزی طی دو فصل اخیر را شاهد باشیم و این بار مقصد دسته دو خواهد بود. شهرخودرو اما با کسب برد در بازی مقابل فجر، این شانس را دارد که بعد از ماه ها قعرنشینی، حتی از سقوط فرار کند.

حملات هوایی ناموفق تراکتور؛ با پا و حتی دست!
تراکتور در روزی که بخش قابل توجهی از برنامه های تهاجمی خود را روی توپ های بلند متمرکز کرده بود، نتوانست از شکست خانگی مقابل فولاد بگریزد.
به گزارش «ورزش سه»، تراکتور مثل فصل ۹۷-۹۶ با خطر سقوط مواجه شده و این به هیچ عنوان مطلوب هوادارانش نیست. ارطغرول ساغلام دوباره ماموریت نجات را به عهده گرفته اما تراکتور با هدایت این مربی هنوز نتوانسته نتایج مورد نظر را کسب کند و طی دو بازی که او روی نیمکت حضور داشته، یک مساوی و یک باخت، حاصل کار سرخ پوشان بوده است.
تراکتور روز گذشته در آخرین بازی خانگی خود در سال ۱۴۰۰ مقابل فولاد به میدان رفت. شاگردان نکونام در نیمه اول قدرتمندانه ظاهر شدند و توانستند دو بار دروازه میزبان را باز کنند. شاگردان ساغلام در سمت مقابل توفیقی در رساندن توپ به دروازه حریف نداشتند و عملا هیچ حمله خاصی انجام ندادند. با شروع نیمه دوم، شاهد چند تعویض در تراکتور بودیم که یکی از آنها ورود نادر محمدی به میدان بود.
تراکتور در شرایطی که با سد دفاعی مستحکم تیم حریف مواجه شده و توانایی نفوذ از عمق را نداشت، روی به ارسال از جناحین آورده و در پی رسیدن به گل از هوا بود. ابوالفضل رزاق پور مجری بخش قابل توجهی از این تاکتیک بود؛ این بازیکن چپ پا در نیمه دوم بارها با ارسال های خود، برای مهاجمان تیمش موقعیت ایجاد کرد اما هیچ کدام از این موقعیت ها، خطر جدی روی دروازه فولاد به همراه نداشت.
نادر محمدی، مجری بخش دیگری از برنامه های تهاجمی تراکتور در نیمه دوم بازی با فولاد بود. اوت انداز معروف لیگ برتر که در نیم فصل دوم از پیکان راهی تراکتور شد، از میانه های نیمه اول اقدام به گرم کردن نمود و در شروع نیمه دوم راهی میدان شد. بعد از حضور نادر در میدان، تراکتور مجهز به یک امکان منحصربفرد در ارسال توپ های هوایی به دروازه فولاد شد. پرتاب های بلند محمدی هم هیچ حاصلی در پی نداشت و با وجود اینکه از فواصل و زوایای مختلف این فرصت برای او به وجود آمد تا برای مهاجمان تیمش موقعیت سازی کند، فولادی ها به خوبی راه این تاکتیک را هم بستند. به این ترتیب در روزی که تنها گل تراکتور از روی یک حرکت زمینی به دست آمد، تاکتیک غالب این تیم بی حاصل ماند.

نظر شما