شناسهٔ خبر: 53083128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه ،

عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه آغاز شد

موج نیوز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه با تامین آب ۶۷ هزار متر مکعب در شبانه روز و نیاز سنجی جمعیتی بالغ بر ۴۰۴ هزار نفر و هزینه ای بالغ بر ۵۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی_ استانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص روند اجرایی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه ابراز داشت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه پس از ۱۶ سال تعطیلی مجدد امروز در فاز اجرایی قرار گرفته است.

کاکاوند از جهش های بالای اعتباری در سال جاری برای حوزه آب و فاضلاب کرمانشاه خبر داد و ابراز داشت: پیش از این، بیش از یک میلیون نفر جمعیت و یک مدول برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر ساخته شده بود که واقعا جوابگوی نیاز آبی شهر کرمانشاه نبود و امروز پس از گذشت ۱۶ سال با تامین اعتبار، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه در مسیر عملیات اجرایی قرار می گیرد.

وی در خصوص روند کیفی این پروژه گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه با تامین آب ۶۷ هزار متر مکعب در شبانه روز و نیاز سنجی جمعیتی بالغ بر ۴۰۴ هزار نفر و هزینه ای بالغ بر ۵۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی_ استانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: با اجرایی شدن این پروژه، بلافاصله مدول سوم را از محل اعتبارات تهاتری شروع خواعیم کرد تا انشالا در آینده نزدیک همشهریان از مشکلات آبی کنونی راحت شوند.

کاکاوند گریزی هم به روند متوقف آبگیری کرمانشاه از سد گاوشان زد و تاکید کرد: در حوزه بحث آب کرمانشاه حدود ۵۰ درصد با ظرفیت  ۲۶۰۰ لیتر بر ثانیه باید از طریق سد گاوشان تامین گردد که در سال جاری به علت مستهلک بودن حوضچه های در مسیر خط آبی نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با به حد نصاب رسیدن آب سراب طاق بستان برای تامین آب شهری در بیست روز گذشته خط گاوشان از مدار خارج شد و عملیات ترمیم به اتمام رسیده است و در حال حاضر نیاز واقعی است که با توجه به بالا رفتن مصرف آب، هر چه سریعتر آب سد گاوشان وارد مدار شود و بتوانیم در کنار روند روبه رشد پروژه هایی همچون مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه ، از قطعی های مقطعی در سطح شهر نیز جلوگیری کنیم.

نظر شما