شناسهٔ خبر: 53078754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بیانیه چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی درباره حمله به «مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل» و اعدام شیعیان عربستان

صاحب‌خبر -

شفقنا- در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به «مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل» و اعدام شیعیان عربستانی چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بغداد الیوم، چارچوب هماهنگی در این بیانیه خواستار تشکیل کمیته‌های تحقیقاتی برای ممانعت از بکارگیری اراضی عراق برای حمله کشورهای همسایه و عدم نقض حاکمیت عراق شد.

حاضران در این نشست بر لزوم ارائه توضیحات از سوی مسئولان ذیربط و تشکیل کمیته‌های تحقیق پارلمانی و دولتی برای روشن شدن حقیقت و ممانعت از بکارگیری اراضی عراق برای تعرض به کشورهای همسایه و نقض نکردن حاکمیت عراق تاکید کردند.

چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی همچنین در این نشست درباره تداوم گفت‌وگوهای سیاسی برای دستیابی به تفاهمات لازم به منظور تشکیل دولت خدوم و ملی و صیانت از حقوق طیف اکثریت (شیعیان) و دیگر طیف‌های عراقی گفت و گو کردند.

رهبران چارچوب هماهنگی همچنین جنایت اعدام بیش از چهل شهروند شیعه اهل منطقه القطیف در عربستان را محکوم کرده و آن را در تضاد با مبانی همه ادیان آسمانی و قوانین حقوق بشری دانستند و در عین حال از سازمان‌های بین‌المللی حقوقی خواستند تا با بی‌طرفی و به دور از سیاست‌های منافع‌طلبانه و دستورات دستگاه‌های حاکمه، نقش واقعی خود را ایفا کنند و مسئولان این جنایت مورد بازخواست قرار گرفته و تضمین شود که دیگر چنین جنایتی تکرار نخواهد شد.

این خبر را در بغداد الیوم ببینید.

نظر شما