شناسهٔ خبر: 53074858 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

استراحت قیمتی طلا / احتمال افزایش هیجانات سکه

انتظار می‌رود رشد بهای طلا و سکه با تاثیر‌پذیری بالای این بازار از روند نرخ دلار در بازار داخلی، با آرام شدن هیجانات اندکی کندتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز  قیمت طلا  برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۳ هزار ۹۶۶ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بازگشت دلار به سطوح دو هزار دلار

طلا در بازار جهانی طی معاملات هفته‌‌‌های اخیر به دلیل پناه بردن سرمایه‌گذاران به دارایی‌‌‌های امن در بحبوحه حمله‌‌ روسیه به اوکراین، افزایشی بود. اما در نهایت این فلز ارزشمند پس از یک روند صعودی و رسیدن به بالاترین سقف خود در دو سال اخیر، جهت حرکت را تغییر داد و به سطوح قیمتی زیر ۲ هزاردلار تنزل یافت.

به طوری که طلای جهانی در آخرین روز معاملاتی خود در قیمت ۱۹۹۲ دلار و ۲۵ سنت در هر اونس قرار گرفت. با این حال این فلز گرانبها توانست هفته را با عملکرد مثبت ۳/ ۱‌درصد پشت سر بگذارد. برخی از تحلیلگران این حوزه احتمال می‌دهند که ممکن است طلا با این افت یا استراحت قیمتی در حال احیای نیروی صعودی خود است تا در صورت تشدید تنش‌‌‌های ژئوپلیتیک مجددا روند صعودی را قوی‌‌‌تر از قبل، دنبال کند.

از بازار سکه چه خبر؟

سکه روز یکشنبه نیز توانست معاملات خود را بالای مرز روانی ۱۲‌میلیون تومان پیش ببرد. به طوری که این فلز گرانبهای داخلی افزایش قیمت بیش از ۱۰۰‌هزار تومان را در روز گذشته تجربه کرد. بر این اساس هر سکه امامی با قیمت ۱۲‌میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

برخی از تحلیلگران معتقدند در صورتی که طلای جهانی و نرخ دلار همگام با هم روند صعودی را پیش بگیرند؛ رشد قیمت سکه امامی به مراتب سریع‌‌‌تر خواهد بود و احتمال می‌رود تا نزدیکی سطح ۱۳‌میلیون تومان نیز افزایش یابد.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظر شما