شناسهٔ خبر: 53069993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

افزایش 145 درصدی کشف ترقه در اصفهان/ پلمب واحدهای صنفی متخلف فروش ترقه غیرمجاز

موج نیوز

فرمانده انتظامی استان اصفهان از پلمب واحدهای صنفی متخلف فروش ترقه‌های غیرمجاز در استان اصفهان تا پایان فروردین ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کشفیات پلیس در زمینه ترقه های غیر مجاز بیان داشت: طی هفته گذشته 407 هزار و 35 مورد کشفیات داشتیم که با افزایش 145 درصدی کشفیات روبه رو بوده ایم.

وی با بیان اینکه شهروندان اطلاعات تولید اقلام مواد محترقه غیرمجاز را به پلیس گزارش دهند، گفت: مرکز فوریت‌های پلیس فتا با شماره 096380 آماده دریافت اطلاعات در زمینه فروش ترقه در فضای مجازی است.

پلمب واحدهای صنفی متخلف فروش ترقه های غیر مجاز تا پایان تعطیلات نوروز

این مقام انتظامی اضافه کرد: واحدهای صنفی متخلف فروش ترقه‌های غیرمجاز در استان تا پایان فروردین ماه پلمب خواهند شد.

سردار میرحیدری بیان داشت: وضعیت استان اصفهان در همه آیتم های امنیتی قابل قبول و مطلوب است و به واسطه هوشیاری مردم و هماهنگی مسئولان درشرایط خوبی با وجود تمام دشمنی های و امنیت زدایی هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اقدامات پلیس در جهت حفظ آرامش جامعه ادامه داد: سرقت‌های خشن در استان 41 درصد و سرقت‌های به عنف نیز 47 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اجرای 30 مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان با مشارکت دستگاه قضائی گفت: با هدف کاهش آسیب‌ها در مناطق حاشیه ای 16 مرحله طرح قدس و 12 مرحله طرح ذوالفقار هم با همکاری بسیج و سپاه پاسداران برگزار شده است.

شناسایی 77 باند بزرگ مواد مخدر در استان اصفهان

سردار میرحیدری با اشاره به شناسایی 77 باند بزرگ موادمخدر در استان اصفهان بیان کرد: در سال جاری ۲۰ درصد افزایش  کشفیات داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در استان اصفهان طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر با سهمیه یک هزار و 200 نفری در حال انجام است، همچنین استان اصفهان کمپ‌های ماده 16 فعال نبوده است که مشکلاتی را ایجاد کرد و با هماهنگی دستگاه قضائی سه مرکز ماده 15 را به ماده 16 تبدیل کرده‌ایم.

کاهش 9 درصدی سرقت ها در استان اصفهان

سردار میرحیدری درخصوص کشفیات سرقت ها دراستان گفت: سرقت ها در استان 9 درصد کاهش داشته و در زمینه دستگیری سارقان نیز با افزایش 4 درصدی رو به رو بوده‌ایم.

وی افزود: در سال جاری ارزش ریالی اموال مسروقه مسترد شده در استان اصفهان سه هزار و 300 میلیارد ریال بوده که اغلب این اموال مسروقه طلا بوده است که البته اخیراً سارقان به وسایل خانه نیز روی آورده‌اند.

رشد 28 درصدی شناسایی اتباع غیر مجاز در استان

این مقام انتظامی در خصوص اتباع غیر مجاز در استان تصریح کرد: شناسایی و ممانعت از ورود اتباع غیر مجاز به استان 28 درصد رشد داشته است و با توجه باینکه این افراد غیر مجاز در بسیاری از مراکز صنعتی، کشاورزی و دامداری به کار گرفته می‌شوند خطر آفرین هستند چرا که این افراد بدون شناسنامه هستند و فاقد مجوز و قابلیت پیگیری را نداریم.

رشد 170 درصدی کشفیات قاچاق سوخت در اصفهان

وی در خصوص حوزه مبارزه با قاچاق کالا در استان توضیح داد: در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت رشد 170 درصدی را داشتیم که چهار هزار و 553 میلیارد ریال ارزش کشفیات در این زمینه بوده است.

سردار میرحیدری در ارتباط با مأموریت‌های پلیس فتا در استان نیز بیان کرد: کشف وقوع جرم در زمینه جرایم سایبری ۹۸ درصد است که افزایش 37درصدی کشف جرایم را در این حوزه داشته‌ایم.

افزایش 10 درصدی دستگیری اراذل و اوباش

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: در زمینه دستگیری اراذل و اوباش 10 درصد افزایش داشته ایم  ومیزان اخطار و احضار نیز 40درصد افزایش داشته است .

سردار میرحیدری در خصوص خانه های اجاره ای ساعتی در استان نیز گفت: خانه‌های اجاره‌ای ساعتی امنیت جامعه را تحت تاثیر قرار داده است و ناامنی‌های اخیر در اصفهان در این منازل بوده‌ است و در این زمینه باندهایی را داشتیم که طی هشت روز در استان چندین میلیارد تومان از سرمایه خانواده‌ها را به سرقت بردند.

ممنوع بودن  اسباب کشی تا پایان تعطیلات نوروز در اصفهان

وی افزود: اسباب کشی از 28 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه در استان ممنوع است و در صورت لزوم باید با هماهنگی کلانتری محل اسباب کشی انجام شود.

سردار میرحیدری در ارتباط با سفرهای نوروزی بیان داشت: در این خصوص ما تابع دستورات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم و مطابق با مصوبات ستاد کرونا اقدامات خود را انجام خواهیم داد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه سوری از دیرباز در کشور ما سنتی مرسوم بوده  و ما مخالف شادمانی و نشاط مردم نیستیم وما برای شادمانی مردم کمک خواهیم کرد تا جشنی به صورت سنتی در کشور به خوبی برگزار شود. اما باید جوانان نسبت به این آئین شناخت بیشتری داشته باشند چون در برخی موارد شاهد رفتارهای پرخطری هستیم که باید تحت کنترل و مدیریت قرار گیرند.

شناسایی 297 خودروی شوتی طی یک سال در استان اصفهان

سردار میرحیدری  در ارتباط  با برخورد خودروهای شوتی در استان بیان کرد:  طی یک سال اخیر 297خودروی شوتی را با 291 میلیارد ریال کالای قاچاق شناسایی و توقیف کردیم، همچنین شماره پلاک 260 خودروی شوتی نیز در سامانه پلیس قرار گرفته است که در صورت مشاهده توقیف خواهد شد.

 

نظر شما