شناسهٔ خبر: 53059065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پيشنهاد رژيم صهيونيستي به کشورهاي عربي براي تشکيل ائتلاف ضد ايراني

صاحب‌خبر -
پيشنهاد رژيم صهيونيستي به کشورهاي عربي براي تشکيل ائتلاف ضد ايراني
خبرگزاری آریا-اسرائیل و برخی کشورهای عربی نگران به سرانجام رسیدن توافقی با تهران در وین هستند چرا که بزعم آنها منجر به تقویت اقتصاد، زیرساخت ها و توانمندی های ایران در همه حوزه ها خواهد شد
به گزارش خبرگزاری آریا،اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزها و هفته های اخیر نشان می دهد که چگونه نفوذ ایران در معادلات منطقه ای این رژیم را نگران ساخته و ترس از رسیدن به توافق در وین، سبب شده تا هفته های پیش هیاتی را به منظور کارشکنی در مذاکرات به اتریش اعزام کند. از همین رو به نظر می رسد دوره گردی های اخیر مقام های ارشد رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست های ایران هراسانه و دلگرمی دادن به طرف های توافق آبراهام به منظور موثر نشان دادن آن است.
همچنین نفتالی بنت طی ماه های گذشته راهی امارات شد تا پس از جریان عادی‌سازی روابط با برخی از کشورهای عربی این بار حضوری با یک رهبر عرب دیدار داشته باشد. این در حالیست که تا سال قبل کشورها برای دهه ها در مقابل به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی مقاومت به خرج می دادند. این سفر در حالی صورت گرفته بود که دولت او در دوره روی کار امدن دموکرات ها روابط تیره‌ای را با آمریکایی ها تجربه کرده است و دیگر از حمایت های ترامپ خبری نیست. به همین دلیل مقامات رژیم صهیونیستی خود پا پیش گذاشته اند تا با کشورهای عربی از در آشتی در آمده و مسیری را که ترامپ آغاز کرده بود به پایان برسانند. 

نشست ضد ایرانی رژیم صهیونیستی و قطر در بحرین
رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که رئیس ستاد ارتش این رژیم با همتای قطری خود در خصوص ایران رایزنی کرده اند.
به گزارش القدس، برخی رسانه ها و خبرنگاران صهیونیستی خبر دیدار آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با سالم بن حمد بن عقیل همتای قطری او در مقر ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین طی روزهای اخیر را تایید کردند.
رسانه های صهیونیستی تنها به تایید خبر اکتفا کردند اما خبرنگاران آن ها در صفحه های خود در شبکه های اجتماعی تاکید کردند که در دیدار اخیر میان مقام صهیونیستی و قطری در خصوص تهدیدات پهپادی ایران، پیوستن قطر به ائتلاف عربی- اسرائیلی برای مقابله با ایران و همچنین امکان نصب رادار هشدار سریع پیشرفته اسرائیلی در قطر رایزنی شده است.
بر اساس این گزارش، پیش از این نیز روعی شارون، تحلیلگر نظامی شبکه صهیونیستی کان اعلام کرده بود که بعد از سفر آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین، مساله ایجاد یک ائتلاف مطرح شده است که این ائتلاف کشورهای خلیج فارس را شامل شود و به منظور مقابله با تهدیدات ایران است.
شارون همچنین گفت که گزارش اخیر روزنامه سعودی ایلاف نشان داد که کوخاوی با رئیس ستاد ارتش قطر نیز دیدار کرده است و اگر قطر به این ائتلاف بپیوندد و این مساله به یک امر علنی تبدیل شد، یک کار بسیار بزرگ انجام خواهد شد.
از سوی دیگر، گیلی کوهین، خبرنگار سیاسی شبکه کان نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که طبیعتا اسرائیل باید بخشی از این ائتلاف باشد.
مقامات قطری تا کنون به این ادعاهای رسانه ای واکنشی مبنی بر تایید یا تکذیب دیدار نداشته اند. 

طرح رژیم صهیونیستی برای تشکیل ائتلاف ضدایرانی 
رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که نخست وزیر این رژیم در سفر به کشورهای عربی خلیج فارس طرحی مبنی بر ایجاد ائتلافی شبیه به ائتلاف ناتو برای مقابله با ایران را مطرح کرده است.
به گزارش المیادین، برخی رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفرش به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یک ابتکارعمل نظامی مبنی بر ایجاد ائتلافی شبیه به ائتلاف ناتو در خلیج فارس را مطرح کرده است و طبیعتا اسرائیل بخشی از آن است.
روعی شارون، تحلیلگر نظامی شبکه صهیونیستی کان نیز اعلام کرد که بعد از سفر آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین، اخیرا شنیده شده که مساله ایجاد یک ائتلاف مطرح شده است که این ائتلاف کشورهای خلیج فارس را شامل شود و به منظور مقابله با تهدیدات ایران است.
شارون همچنین گفت که گزارش اخیر روزنامه سعودی ایلاف نشان داد که کوخاوی با رئیس ستاد ارتش قطر نیز دیدار کرده است و اگر قطر به این ائتلاف بپیوندد و این مساله به یک امر علنی تبدیل شد، یک کار بسیار بزرگ انجام خواهد شد.
از سوی دیگر، گیلی کوهین، خبرنگار سیاسی شبکه کان نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که طبیعتا اسرائیل باید بخشی از این ائتلاف باشد.
بر اساس این گزارش، آویو کوخاوی در چند روز گذشته سفری به بحرین داشته است و با مسئولان این کشور دیدار و رایزنی کرد.
بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در اوایل فوریه گذشته به بحرین سفر کرده بود.
در همان ماه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به بحرین سفر کرد و علاوه بر مسئولان بحرینی با براد کوبر، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در این کشور دیدار و رایزنی کرد.
رسانه های صهیونیستی در آن زمان به نقل از عبدالله بن احمد آل خلیفه، معاون وزیر خارجه بحرین نقل کردند که " موساد در بحرین حضور دارد و بحرین همکاری امنیتی و اطلاعاتی با اسرائیل دارد".

دعوت از بحرین برای تشکیل ائتلاف ضد ایرانی
نت که اخیرا هدف اصلی خود از دیدار با مقامات بحرینی را تقویت اتحاد منطقه‌ای علیه ایران اعلام کرده از مقام‌های این کشور درخواست کرد تا به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل ملحق شوند. سفرهای قبلی از جمله به امارات نیز نشان می دهد که رژیم صهیونیستی به دنبال تشکیل ناتوی عربی علیه ایران است. کاهش تاثیر آمریکا بر تحولات منطقه ضعف اسرائیل و متحدان عربی خود در معادلات اخیر منطقه ای سبب شده تا تل آیو به دنبال پر کردن خلا واشنگتن باشد. به نوشته جوئیش نیوز سیندیکیت، " ایال زیسر" استاد خاورمیانه دانشگاه تل آویو گفت: اکنون که به نظر می رسد آمریکایی ها منطقه را ترک می کنند و تقویت روابط با اسرائیل به ویژه در زمینه مسائل امنیتی برای بحرین مهم است.
وی افزود: هم بحرین و هم اسرائیل نگران هستند که در نهایت توافقی با تهران حاصل شود که مشکل را حل نخواهد کرد و تنها زمانی که پای سیاست قاطعانه‌اش در منطقه به میان می‌آید، ایران را تقویت می‌کند. 


 

نظر شما