شناسهٔ خبر: 53055343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

مذاکرات ایران و عربستان متوقف شد؟

ایران به صورت یک طرفه گفتگوها با عربستان سعودی را موقتا تعلیق کرده است. برای دریافت جزئیات بیشتر تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، دلیل توقف مذاکرات ایران و عربستان هنوز مشخص نیست.

به نقل از ایسنا، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در حاشیه کنفرانس آنتالیا اعلام کرده بود که دور پنجم گفتگوهای ایران و عربستان سعودی روز چهارشنبه در بغداد برگزار خواهد شد، خبرهای رسیده به نورنیوز حاکی است که ایران به صورت یک طرفه این گفتگوها را موقتا تعلیق کرده است.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز چند روز پیش از احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود.

اگرچه ایران تاکنون زمان مشخصی را برای پیگیری گفتگوها با عربستان سعودی اعلام نکرده اما خبرهای غیر رسمی حاکی از این بود که برای برگزاری دور پنجم گفتگوها میان ایران و عربستان سعودی در روز چهارشنبه هفته جاری توافق شده است.

گفتگو ایران و قطر پیرامون مسائل منطقه

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در مورد آخرین تحولات دوجانبه ، منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات وین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسنا، طرفین در این تماس تلفنی بر ضرورت پیگیری جدی توافقات بعمل آمده در جریان سفر اخیر رییس جمهور کشورمان و امیر قطر در مذاکرات دوحه تاکید کردند.

امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات وین ، از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا انتقاد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند.

وزیر خارجه قطر نیز در این گفتگو با تاکید بر اهمیت روابط تهران و دوحه و آثار مثبت سفر اخیر ابراهیم رییسی، رییس جمهور به قطر، تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و همه طرفها را در رسیدن به توافق حائز اهمیت خواند.

برچسب‌ها:

نظر شما