شناسهٔ خبر: 53044277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس حوزه هنری کشور در اردبیل:‌ هنر ملی ایران نیازمند احیا و تغییر راهبرد فرهنگی است

گروه استان‌ها ــ رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هنر ملی ایران متعهدترین رویکرد در اندیشه اسلامی را دارد که باید دوباره احیا شود و راهی نو برای تجدید حیات و هویت خود آغاز کند.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، محمدمهدی دادمان بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز حکیم نظامی گنجوی و آیین اختتامیه هنرواره ملی خوش‌نویسی «ایران دل» در اردبیل اظهار داشت: هنر از مولفه‌های بنیادین مقابله با جنگ نرم است که اگر خواستار پیشرفت، استقلال و تعالی در جامعه هستیم باید در عرصه قدرت نرم راهبرد خود را متحول و پویا کنیم و پرهیز از اقدامات کلیشه‌ای را در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از فرهنگ متنوع ایران اسلامی در جوامع ایرانی با هدف تولید قدرت نرم امری لازم و ضروری است و در این زمینه هنر ملی ایران به عنوان قلب تپنده حوزه فرهنگ به شمار می‌رود و در این راستا هنرمندان باید افکار هنرمندان بومی را داشته باشند و جهانی بیندیشند تا بتوانیم گسترش هویت اسلامی و انقلابی را محقق کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: از مولفه‌های بنیادین مقابله با جنگ نرم می‌توان به ابزار هنر اشاره کرد که در این زمینه برای رسیدن به پیشرفت، استقلال و تعالی در جامعه به دنبال تقویت عرصه قدرت نرم برای تحول و پویاسازی هستیم که در این زمینه بهره‌گیری از فرهنگ متنوع ایران اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

 دادمان تصریح کرد: امروز هنر ملی ایران قلب تپنده حوزه فرهنگ است و این فرهنگ باید برای بازسازی انقلابی استفاده شود که در این زمینه هنرواره ایران دل قدمی در جهت این راهبرد خواهد بود.

وی اظهار کرد: ارتباط تمدن اسلامی، حکمت و هنر در کنار همدیگر سبب شده تا پیوستگی هنرها نیز قدرت قابل توجهی پیدا کرد و در این زمینه امری مهم و اساسی است که عدالت فرهنگی با بومی‌گرایی فرهنگی را در استان رقم بزنیم چرا که اگر غفلت کنیم در آینده با فقر فرهنگی روبه‌رو خواهیم شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: برای گسترش فرهنگ ایران اسلامی تغییر راهبردی فرهنگی و هنری نهادهای انقلابی امری مهم و حائز اهمیت است که باید مورد توجه واقع شود.

وی افزود: امام راحل در منشور هنر به آموختند که این هنر متعلق به بشریت و برای همه جهان است که به همین منظور باید مرزهای هویتی اسلام را گسترش دهیم و در تمدن اسلامی حکمت و هنر را به همدیگر پیوند دهیم تا بتوانیم این هنرها را با وضعیت برجسته‌تر نمایان کنیم.

دادمان ادامه داد: جامعیت مفاهیم و پیوستگی مفاهیم تمدن‌سازی است که سبب ایجاد قدرت می‌شود و در این زمینه غفلت و بی‌توجهی به این موارد قابل قبول نیست.

انتهای پیام/144/س

نظر شما